Gericht zelf reviews verzamelen? Dit is hoe het werkt!



Ben je werkzaam in de hospitality branche dan wil je je gasten de ultieme beleving geven.
Je gedrag staat in dienst van de gast. De gast moet zich welkom voelen. Natuurlijk vraag je of alles naar wens is. Of jij nog iets voor ze kan doen. Helemaal goed!

Vraag je wel eens of ze iets voor jou kunnen doen? Dat voelt gek hè? En daar zit de belangrijkste drempel als het gaat om het gericht verzamelen van positieve reviews.

Kijk eens naar de afbeelding. Het onderste proces is de dagelijkse praktijk. Want als uit je gesprek blijkt dat de gast niet tevreden is dan los je het op. Net zo lang tot de gast wel weer tevreden is. Dit is gastvrijheid in optima forma. Ga zo door! Maar wat doen we als de gast wél tevreden is? (En natuurlijk zijn je meeste gasten super tevreden).

Ga je dan door met ander werk of durf je iets van je gast te vragen? Blijf in gesprek en vervolg:  “Wat fijn dat alles naar wens is! Bent u op dit moment tevreden, zeer tevreden of super tevreden?”. 

Het antwoord laat je vervolgens zien via een mobiele telefoon of tablet. Een prachtige glimlach op de HAPPY terminal. Het voelt wellicht onwennig maar je wordt beloond met prachtige positieve gastervaringen.

De laatste drempel!
Hoe krijg je de gast zover dat ze ook een toelichting geven op die mooie score? Stel eens de volgende vraag: “Mag ik u vragen óns te helpen?”

Eigenlijk wordt deze vraag altijd met “ja” beantwoord. Vraag vervolgens of ze bereid zijn om de mooie tevredenheidsscore toe te lichten. Jij vraagt een visitekaartje en geeft aan dat ze per e-mail een link krijgen naar een online formulier. Daar kunnen ze eenvoudig aangeven hoe hun ervaring is. Het resultaat; prachtige reviews op een onafhankelijk reviewplatform in onze branche van meetings en events!

En weet je ... Google smult ook van deze reviews. Dat resulteert weer in een hogere ranking in zoekresultaten van jouw bedrijf!

Succes met het zelf verzamelen van positieve reviews!

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags: Reviews MeetingReview
Algemene voorwaarden | privacy statement