Focus op HAPPY!



De zomervakantie is altijd een mooi moment om weer even te reflecteren. De eerste acht maanden van 2021 waren voor de meeting en eventbranche zeer teleurstellend. De kans dat de wolken voortdurend de zon laat verdwijnen en je van de regen in de drup komt lijkt erg groot. Hoe mooi is het dat ik dan een event langs zie komen met de titel: “Limburg Oet de Drup”. We gaan de mensen helpen die door de overstroming veel zijn kwijt geraakt om ze weer happy te maken.

Afgelopen week mocht ik samen met mijn compagnon weer een live training verzorgen over het belang van reviews en hoe je die eenvoudig gaat verzamelen. Daarbij valt me in de hospitality altijd de dienstbaarheid op. Je helpt heel graag de gasten zonder daar ook maar iets voor terug te vragen. Maar hoe leuk is het als je de blije gezichten ook eenvoudig kan vastleggen voor je online reputatie. Immers een hoge online reviewscore betekent meer omzet tegen een betere marge.

Alles begint met je eigen glimlach en als je het goed doet zie je ook de glimlach op het gezicht van je gasten. Pak vervolgens je mobiele telefoon en vraag of je die glimlach ook even vast mag leggen volledig conform de privacywetgeving zonder persoonsgegevens. Krijg je een “JA” dan is er nog maar één vraag: ben je op dit moment gewoon happy, zeer happy of super happy?

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags: Reviews MeetingReview online reputatie reputatiemanagement
Algemene voorwaarden | privacy statement