Reviews: de ultieme teambeloning!



Wat moet je nu doen om hoge reviewscores te behalen? Het simpele antwoord daarop is: overtref de verwachting van je gast en je wordt vanzelf beloond!

Maar hoe doe je dat nu?

Werk op je locatie goed samen als team en zet dat stapje extra. Hoe wil jij behandeld worden als je ergens komt? Weet jij precies wat jouw gast wil?

Als jij weet wat de boeker en gasten verwachten, kun je die verwachting overtreffen. Inventariseer dus van tevoren goed naar de aard van de meeting en de persoonlijke en zakelijke verwachtingen die iemand heeft.

Het team is belangrijk in het overtreffen van die verwachting. Van begin tot het eind moet het kloppen: schone zaal, juiste opstelling, heerlijke koffie of thee en een lunch die (ook) voldoet aan dieetwensen horen bij die verwachting.

Maar wat deed je nu extra? Zat er een leuke persoonlijke noot in de offerte? Heb je een idee voorgesteld om de meeting nog leuker te maken? Maar laat ook weten waar je voor staat en wat je doet. Bijvoorbeeld wat je doet aan duurzaamheid en om voedselverspilling tegen te gaan.

Het managen van verwachtingen betekent ook dat je mensen moet geruststellen. Dat begint al direct na de boeking. Mensen houden niet van onzekerheid en onverwachte zaken. Na de boeking wil je iedereen geruststellen dat het goed komt die dag. Als er veranderingen zijn in de verkeersbereikbaarheid van je locatie, geef je dat dan door? En niet alleen bij de boeking, maar ook nog even twee dagen van tevoren? Mensen vergeten snel en een extra berichtje wordt als zeer attent ervaren.

Denk ook aan een warm onthaal op de dag zelf. De zaken die moeten kloppen die kloppen, maar hoe maak je het net iets leuker. Kleine persoonlijke attenties? De aandacht dat alles technisch werkt? Het programma kort doorgenomen? En na afloop een warm vertrek?

Het lijkt simpel maar die brede glimlach, even oogcontact, het noemen van je naam om je welkom te heten en als je vertrekt. En ja, het zijn vaak die kleine dingen die een groot verschil maken!

En als mensen tevreden zijn dan willen ze dat maar al te graag delen! Wees vooral niet te bescheiden om daarnaar te vragen.

Wat doe jij om die 10 te scoren?

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags: Reviews MeetingReview
Algemene voorwaarden | privacy statement