Een donut met een mondkapje



Ik ben een optimist en probeer onder de omstandigheden er het beste van te maken.

Zo ook de bedenker van de donut met mondkap. Het gat van de donut is dichtgemaakt met een gesuikerde versie van een mondkapje. Erg grappig om dit te zien, maar tegelijkertijd is er niets grappigs aan een mondkapje. Ik loop inmiddels dagelijks met een mondkap op en het is allesbehalve prettig.

Het is code rood in de branche waar normaal rood ook staat voor passie.

Passie waarmee heel veel evenementen en meetings worden georganiseerd.

Evenementen vinden nog nauwelijks plaats. Gecombineerd met het advies om vooral thuis te werken duwen de omstandigheden de MICE branche langzaam de afgrond in.

Hoe blijf je dan toch positief?

Door de focus te houden op wat wel kan. Dat klinkt simpel, de praktijk is weerbarstiger. Denk maar eens aan het besluit van Ahoy om met 60% van het personeel door te gaan. En dat in het jaar dat je vijftig jaar bestaat: dat doet pijn.

Maar ook pijnlijke keuzes zijn noodzakelijk als de omstandigheden je hiertoe dwingen.

Overleven is naast ratio ook heel erg gericht op hoop. De hoop dat de markt op termijn na krimp weer groei gaat geven. Ondertussen denk je na over nieuwe mogelijkheden.

Onlangs was in het nieuws dat bedrijven steeds vaker hun kantoorruimte inperken ten koste van de vergaderruimte. Zoomen en teamen is gewoon geworden. Maar de drang om collega’s in levenden lijve te treffen blijft, want steeds vaker hoor je ook: ik ben Zoom-moe!  Dus dat creëert kansen! Hoe bereik je deze bedrijven die geen vergaderruimte meer hebben zodat ze jouw locatie weten te vinden of jou als eventmanager inhuren?

En zo zijn er wellicht meer kansen. Ogen open en scherp zijn, blijf positief en maak er het beste van!



Auteur: Marco Kole

Tags: Opinie MeetingReview
Algemene voorwaarden | privacy statement