Rebranding Apollo Hotels tot Leonardo Hotels in 2021 en 2022



Fattal Hotel Group is een van de snelstgroeiende hospitality-ondernemingen in Europa. Op het Europese vasteland exploiteert de groep onder de vlag van Leonardo Hotels. De groep heeft in Nederland het bekende Apollo Hotels overgenomen. Na een uitgebreide herpositionering worden alle Apollo Hotels (m.u.v. Apollo Hotel Amsterdam) in 2021 en 2022 gerebrand tot Leonardo Hotels. Hier is, ondanks de coronacrisis, een investering van miljoenen mee gemoeid.

Door Covid-19 is de rebranding tijdelijk stil komen te liggen, maar Alexander Kluit, Managing Director Leonardo Hotels Benelux, besloot om de koers voort te zetten. Dit ondanks de pandemie die de toerisme- en vakantiebranche hard heeft geraakt. Het is opmerkelijk dat een hospitality-onderneming een dergelijke investering doet onder deze omstandigheden.
 
Onlangs is het Apollo Hotel in IJmuiden omgetoverd tot een Leonardo Hotel en er staan voor dit jaar nog vijf rebrandings op de planning. ‘De timing was op het eerste gezicht een ramp’, geeft Kluit aan. ‘In één week zagen we meer dan anderhalf miljoen euro van onze omzet verdampen toen Covid uitbrak. Maar staren in de lampen en wachten tot het overgaat past niet bij ons.’ Na een aantal afwegingen te hebben gemaakt besloot Leonardo Hotels toch om de investeringen door te zetten en deze crisistijd goed te benutten.
 
Rebranding Apollo Hotels

Fattal Hotel Group brengt met Leonardo Hotels internationale allure en een bijpassende uitstraling naar Nederland. Voor elk hotel wordt een passende rebranding, inrichting en uniek concept gezocht. Leonardo Hotels gaat voor een chique uitstraling met hun verschillende hotels:

-    Leonardo Hotel: toegankelijke maar stijlvolle hotels op mooie locaties.
-    Leonardo Royal: luxe en gemak voor de zakelijke bezoeker en het organiseren van congressen.
-    Leonardo Boutique: verfijnde en luxe hotels voor citytrips (in eigen land).
-    Nyx by Leonardo Hotels: funky hotels gemixt met street art, muziek en entertainment.

Elk hotel heeft zijn eigen kernwaarden en concept: toegankelijk, indrukwekkend, verfijnd en levendig. De Apollo Hotels, met uitzondering van het Apollo Hotel Amsterdam, zullen in 2021 en 2022 volledig overgaan. Leonardo Hotels kenmerkt zich door de aantrekkelijke locaties van hun hotels, zoals direct naast het Rijksmuseum of direct aan de Vinkeveense Plassen.
 
De overname van Apollo Hotels
In 2018 besloot de directie van Apollo Hotels om de keten te verkopen. De jongensdroom was bereikt: een bekende hotelketen in Nederland opzetten. Apollo zag in dat ze een aantrekkelijk merk ter overname hadden neergezet. Fattal Hotel Group zocht doorgroeimogelijkheden in de Nederlandse markt en nam Apollo Hotels over. Fattal Hotel Group besluit zijn inmiddels bekende merk in Europa, Leonardo Hotels, uit te breiden.
 
De rebranding van de hotels is in volle gang. Dit jaar ondergaan er naar verwachting nog vijf Apollo Hotels de rebranding, waaronder de hotels in Lelystad, Almere en Papendrecht. Andere hotels, waaronder Leonardo Royal Promenade Hotel Den Haag, ondergaan een gedeeltelijke verbouwing. In 2022 worden er nog twee hotels volledig verbouwd en gerenoveerd. De rebranding is daarmee nog niet afgerond, momenteel bevinden nog drie hotels zich in het proces van overname. 
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Apollo Hotels Leonardo Hotels Rebranding Hotelketen Hotels Locatie Fattal Hotel Group
Algemene voorwaarden | privacy statement