Radisson Hotel Group lanceert nieuw merk Radisson Individuals



Radisson Hotel Group kondigt de lancering van een nieuw merk aan, Radisson Individuals. Radisson Individuals is een conversiemerk dat onafhankelijke hotels en lokale, regionale ketens de mogelijkheid biedt onderdeel te vormen van het wereldwijde platform van de Radisson Hotel Group en te profiteren van haar internationale bekendheid en ervaring, met de vrijheid om hun eigen karakter en identiteit te behouden.

Radisson Individuals hotels worden geselecteerd op hun eigen kenmerken en karakter. Ze bieden gasten de mogelijkheid nieuwe locaties over de hele wereld te ontdekken, waarbij ze altijd voldoen aan de hoge kwaliteitsstandaarden van de Radisson Hotel Group en haar gastvrije “Yes I Can!”-servicementaliteit leven, in combinatie met de lokale ambiance en het karakter van de deelnemende hotels.

Federico J. González, CEO, Radisson Hotel Group: “De lancering van Radisson Individuals kenmerkt opnieuw een mijlpaal in ons ambitieuze vijfjarenplan om als een van de top drie hotelmerken wereldwijd en het voorkeursmerk voor eigenaren, gasten en talent erkend te worden. We hebben Radisson Individuals voor hoteleigenaren en gasten gecreëerd in antwoord op de toenemende vraag van de hedendaagse markt. Zich bij Radisson Individuals aan te sluiten is een ideale eerste stap voor onafhankelijke hotels die hoog op service scoren en onafhankelijk wensen te blijven of wellicht overwegen in een van onze succesvolle hoofdmerken te veranderen. Maar het is ook een sterk aanbod voor lokale, regionale hotelmerken die op zoek zijn naar extra distributiekanalen en/of mogelijkheden tot co-branding.”

Radisson Individuals biedt hotels een uitzonderlijke mogelijkheid om hun zichtbaarheid en het vertrouwen van gasten te vergroten en toegang te krijgen tot een breder publiek door diverse distributiekanalen en een wereldwijde verkoopstructuur. Deze hotels zullen profiteren van de inkoopkracht en de schaalvoordelen die horen bij een merk dat door miljoenen gasten wereldwijd wordt vertrouwd, van geïntegreerde IT- en revenueplatformen en van grootschalige operationele systemen om hoge winstmarges te kunnen leveren.

Hotels die zich bij Radisson Individuals wensen aan te sluiten dienen een compliance assessment te ondergaan, waarbij de focus ligt op de naleving van vier belangrijke aspecten: SGS gezondheid en veiligheid, online index op basis van hun GRI, brandpreventie en brandveiligheid en het zich op de belangrijkste operationele systemen van de groep kunnen aansluiten. Aan Radisson Individuals deelnemende hotels ontvangen training met betrekking tot de “Yes I Can!”-servicementaliteit van de groep en ze dienen een GRI-score van minimaal 80% te hebben, hetgeen hoge kwaliteitsstandaarden en de “Every Moment Matters”-gastervaring waarborgt.

Een aantal hotels in het Verenigd Koninkrijk en Azië heeft zich al bij Radisson Individuals aangesloten en er lopen verregaande gesprekken met aanvullende hotels in o.a. Italië, Duitsland en Rusland.

Elie Younes, Executive Vice President & Chief Development Officer, Radisson Hotel Group: “Radisson Individuals biedt hoteleigenaren de nodige flexibiliteit om te kunnen bouwen aan hun toekomst en om hun succes te kunnen garanderen door zich bij de Radisson Hotel Group aan te sluiten. Het is een unieke benadering waarbij ieder deelnemend hotel het succes en de standaarden meet op basis van de onlinebeoordeling van gasten. Eenvoudig gezegd, is het een merknaam voor hotels met een aantoonbare geschiedenis van tevreden gasten.”

De Radisson Hotel Group heeft in EMEA in Q3 2020 bovendien tien overeenkomsten ondertekend voor nieuwe hotels in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Oekraïne, Duitsland, Egypte en Nigeria. Deze nieuwe signings komen bovenop de 15 te openen hotels die in Q2 2020 zijn aangekondigd. De groep bevestigt hiermee opnieuw haar commitment naar haar hoteleigenaren, medewerkers, gasten en partners, en haar ambitieuze ontwikkelingsplan voor de komende vijf jaar. Radisson Hotel Group zal haar nieuwe merkarchitectuur blijven uitbreiden en haar aanwezigheid in EMEA verder versterken.

De nieuw ondertekende overeenkomsten zijn:

·        Henrietta House, a member of Radisson Individuals, Bath, Verenigd Koninkrijk (opening 2020)

·        River House Hotel, a member of Radisson Individuals, Inverness, Verenigd Koninkrijk (opening 2021)

·        Radisson Blu Hotel, Sheffield, Verenigd Koninkrijk (opening 2023)

·        Radisson Residences, Baden-Württemberg, Duitsland (opening 2023)

·        Radisson Hotel, Florence, Italië (opening 2021)

·        Radisson Collection Hotel, Venice, Italië (opening 2021)

·        Radisson Hotel, Odessa, Oekraine (opening 2021)

·        Radisson Hotel, Abuja, Nigeria (opening 2022)

·        Radisson Blu Residences, Mekka, Saoedi-Arabië (opening 2022)

·        Radisson Blu Resort, Port Ghalib, Egypte (opening 2023)
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Radisson Hotel Group Radisson Individuals conversiemerk uitbreiding Hotels Locatie
Algemene voorwaarden | privacy statement