Geen enkele regio in Nederland is zo veelzijdig als de Heuvelrug, gelegen tussen Utrecht en Amersfoort. Zowel de bosrijke omgeving als de uitgestrekte heidelandschappen bieden een enorm scala aan buitengewone en inspirerende locaties en dito zakelijke mogelijkheden.
Sinds 3 jaar werkt het Regionaal Bureau voor Toerisme RBT (RBT) Heuvelrug & Vallei onder de campagnenaam Zakelijk Op de Heuvelrug eraan om de Heuvelrug als zakelijke destinatie onder de aandacht te brengen. "Wat deze regio zo aantrekkelijk maakt, is het zeer uitgebreide en bijzondere locatie-aanbod, variërend van prachtige historische kastelen en buitenplaatsen tot conferentiehotels en van Ouwehands Dierenpark tot aan het Nationaal Militair Museum. Maar ook kleinere locaties die het DNA van de Heuvelrug dragen en zeer geschikt zijn voor bijvoorbeeld een heisessie", vertelt coördinator marketing Laura van de Rijke. "Al deze locaties liggen midden in de prachtige natuur van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug; de combinatie met een verzorgde borrel, diner of een inspirerende teambuildingsactiviteit in samenwerking met een van de vele outdoorbedrijven is zo gemaakt. Meeting- en eventplanners die een goed bereikbare bestemming zoeken voor corporate bijeenkomsten van 20 tot 150 deelnemers kunnen hier uitstekend terecht." Inmiddels zijn er veertig locaties aangesloten bij Zakelijk Op de Heuvelrug. Speciaal voor Meeting Magazine verzamelde Van de Rijke enkele bijzondere cases van bijeenkomsten die de afgelopen periode op de Heuvelrug hebben plaatsgevonden. "Deze cases laten zien hoe veel-zijdig de locaties zijn en wat er allemaal mogelijk is. De locatie en bereikbaarheid bepalen (naast een goed inhoude-lijk programma) toch voor een groot deel de opkomst. De cases hebben een ding gemeen: alle deelnemers hebben ervaren dat deze regio een oase van groen en rust is, met alle ruimte om evenementen op maat te organiseren. Bovendien profiteer je hier van een uitstekende prijs-kwali-teitverhouding, een hoog serviceniveau en gratis parkeergelegenheid."
Benieuwd naar alle zakelijke locaties op de Heuvelrug?
Zakelijk Op de Heuvelrug heeft alle informatie gebundeld op de website zakelijk.opdeheuvelrug.nl. Hier kan ook gebruik worden gemaakt van de Venue Finder waarmee je heel gemakkelijk je wensen in geeft en de meest geschikte locaties naar voren komen. Scan de QR-code en bekijk de impressiefilm over de diversiteit van deze veelzijdige zakelijke bestemming.
Learn from the best - Kasteel De Hooge Vuursche
Om eventplanners kennis te laten maken met Kasteel De Hooge Vuursche in Baarn, organiseerde Event Company in het jongste kasteel van Nederland een bijzonder evenement. Dagvoorzitter Erik Peekel (Aaaaha! Bureau voor live communicatie) vroeg vier winnaars van de Gouden Giraffe naar hun succesfactoren: wat kunnen organisatoren zelf toepassen op het evenement dat zij organiseren? De netwerkborrel na het event gaf opdrachtgevers, bureaus en leveranciers de gelegenheid om elkaar te ontmoeten. Dankzij het inhoudelijke programma wist dit event maar liefst tachtig professionals aan te trekken, die geïnspireerd naar huis gingen.
Kasteel Hooge Vuursche, Baarn - Tussen de uitgestrekte bossen van Hilversum en Baarn - 30 tot 450 personen - 19 hotelkamers
NINTES Experience - Buitenplaats Sparrendaal
In januari 2019 was Buitenplaats Sparrendaal het toneel van de NINTES Experience: zestig talentvolle, toekomstige bestuurders van het Nederlandse bedrijfsleven, de overheid en maatschappelijke organisaties verzamelden zich op de buitenplaats voor een middag en avond met sprekers en discussie. De deelnemers werden op de Buitenplaats met koffie en thee ontvangen. Het inhoudelijke gedeelte vond plaats in de authentieke kamers en in de Grote Salon. Op de Bel-etage werd het aperitief geserveerd, waarna in de Raadzaal het diner werd verzorgd. NINTES-bestuurslid Wessel Berkman blikt enthousiast terug op het evenement: "Het is voor ons heel belangrijk dat een locatie bij-draagt aan het creëren van meerwaarde tijdens het event. Een ruimte moet van hoge kwaliteit zijn en tegelijkertijd veilig en neutraal aanvoelen. En dat is Sparrendaal: chique, maar niet overdadig. Ook de service is hier heel goed. Dat begint al in het voortraject: een keer praten met een verantwoordelijke moet voldoende zijn om een goed evenement te organiseren en dat is hier ook zo. Tijdens het evenement was de service flexibel en uitstekend."
Sparrendaal, Driebergen-Rijssenburg - Max 130 personen - Landhuis en tuinen altijd exclusief voor uw eigen gezelschap - Vergaderen in een stijlvol ingericht achttiende-eeuws landhuis
Happy Meeting; de invloed van kleuren - Hotel Restaurant Oud London
Vergaderen kan ook leuk zijn! Oud London speelt hierop in met het thema 'Happy Meeting'. Het concept nodigt uit om vergaderen creatief aan te pakken en de deelnemers op een verrassende en leuke manier onder-werpen te laten bespreken. De focus ligt op de positieve agenda van de bijeenkomsten. Een opdrachtgever nam de proef op de som en organiseerde een bijeenkomst met 125 deelnemers aan de hand van dit concept. Zij verdeelden vier workshops over de kleuren geel, blauw, rood en groen met elk een eigen logo. Oud Londen verwerkte deze kleuren logo in de bewegwijzering. Daarbij regelden zij in elke zaal ballonnen, en werd de verlichting en de statafels aan de betreffende kleuren aangepast. Ook de food & beverage werd in deze voorbereiding meegenomen, de smoothies werden geserveerd in de smaken banaan, bosbessen, aardbei en kiwi en de muffins werden afgemaakt met fruit in deze vier kleuren.
Oud London, Zeist - 22 zalen tot 450 personen - 88 ruime hotelkamers - Culinaire belevenis - Bosrijke omgeving van de Utrechtse Heuvelrug
Najaarscongres VNG afdeling Utrecht - Fort aan de Buursteeg, Grebbelinie Bezoekerscentrum en Restaurant Grebbelounge
100 deelnemers namen deel aan het VNG-congres, dat plaatsvond bij het Grebbelinie-erfgoed. De Grebbelinie is een achttiende-eeuwse waterlinie tus-sen de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe, die ook in de aanloop naar en aan het begin van de Tweede Wereldoorlog een belangrijk onderdeel was van het Nederlandse defensieplan. Het bijzondere, historische verhaal achter de kazematten, tankversperringen en bunkers maakte onderdeel uit van het congresprogramma. Tijdens het congres zochten gasten verbinding met de locatie door met een gids over het fort te lopen en een bezoek te brengen aan de expositie. Plenaire sessies vonden plaats in Restaurant Grebbelounge. Kleine workshops werden gehouden in de zaaltjes van Grebbelinie Bezoekerscentrum. De Bunker, de Huyskamer en de IJsvogel zijn verschillende ruimtes met een eigen speelse sfeer. Restaurant Grebbelounge verzorgde gedurende de dag de catering, met ambachtelijk gebak, vers belegde broodjes en huisgemaakte soep.
Grebbelinie bezoekerscentrum/Grebbelounge - 5 zalen - Pax 10, 20, 30 - Thematisch vergaderen (in militair thema)
'Step Up 2019' congres - Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten
Afgelopen maart verwelkomde Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten een groot internationaal gezelschap van 160 gasten voor het 'Step Up 2019' congres, georganiseerd door Rabobank Nederland. De meerdaagse conferentie vond grotendeels plaats in de Ceciliakapel van Klooster Cenakel. Het weekend voorafgaand aan de bijeenkomst stond in het kader van voorbereidingen zoals het plaatsen van een indrukwekkende video wall en rookmachine. Daarnaast werd de Sint Jan-zaal, die dienst deed als een van de zes subzalen, omgetoverd tot een heuse blackbox. Naast het uitgebreide ontbijt- en lunchbuffet, zorgden meerdere 'healthy breaks' voor de nodige gezonde snacks en drankjes tussendoor. 's Avonds werd in de kapel het driegangendiner aan alle 160 gasten tegelijkertijd uitgeserveerd. De borrel met dj in de Wintertuin zorgde voor een feestelijke afsluiting en een overnachting in het hotel maakte de bijeenkomst compleet. Rabobank Nederland was zeer tevreden over het verloop van de bijeenkomst en de flexibiliteit van Kontakt der Kontinenten.
Kontakt der Kontinenten, Soest - 2 historische panden op eigen bosterrein - 25 vergaderzalen van 2 tot 220 personen - 131 hotelkamers - Gouden Green Key
Pandasia Experience - Ouwehands Dierenpark Rhenen
Onlangs namen veertig deelnemers, afkomstig van de grootste sponsoren van een stichting, deel aan de Pandasia Experience. Dit is een geheel verzorgde informatieve, culturele en culinaire avond in Chinese sferen die plaatsvindt in het traditioneel Chinees restaurant Pandasia. Dit restaurant maakt onderdeel uit van Pandasia, een Aziatisch leefgebied van 9.000 m2 waar alle Aziatische diersoorten van Ouwehands zijn ondergebracht. Een oppervlak van maar liefst 3.400 m2 wordt bewoond door de reuzenpanda's Wu Wen en Xing Ya, die hier sinds mei 2017 wonen. Hun verblijf bestaat uit een apart binnen- en buitenverblijf voor het mannetje en voor het vrouwtje, meerdere nachtverblijven, een kraamkamer, een koelcel voor bamboeopslag en een kliniek. Tijdens de Experience brachten de deelnemers een bezoek aan de reuzenpanda's en kregen zij meer te horen over het proces van de acquisitie van de reuzenpanda's en de bouw van dit bijzondere project. Tussendoor genoten zij van Chinees entertainment en een heerlijk Chinees diner.
Ouwehands Dierenpark - 6 unieke gethematiseerde locaties - Tussen de 10-2000 personen - Bosrijke omgeving
website