Retailbeurs Utrecht voorjaarseditie bruist van kwaliteit



Inkoopcentrum Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kijkt terug op een geslaagde Retailbeurs Utrecht voorjaarseditie. Ruim 130 exposanten stonden de afgelopen dagen klaar om retailers te inspireren met hun collecties, nieuwe modellen en innovatieve producten. Drie etages van het Beatrixgebouw in Jaarbeurs stonden vol met trends van kwaliteitsmerken. Van juwelen, horloges, keukens, design tot mode en lifestyle. Marieke Groot, beursmanager: “Alles draaide deze editie om beleving en inspiratie. We hebben ons bewust gefocust op een sterk inhoudelijk programma zodat we naast inspiratie en het inkoopmoment ook kennis aan de retailer konden bieden. Zo boden we onze doelgroepen een betere beleving en ervaring aan. Met trots ontvingen we vele positieve reacties van onze bezoekers en exposanten.” Retailbeurs Utrecht trok afgelopen dagen 3.789 bezoekers.

Grootste retailbeurs van de Benelux bomvol beleving
De organisatie van Retailbeurs Utrecht heeft deze editie extra geïnvesteerd in het aanbod van vakkennis. Zo woonden retailers verschillende lezingen en workshops bij over onder andere de magie van de binnenstad en over de emotionele kant van offline inkopen. Ook kregen bezoekers deze editie de mogelijkheid samen met de bekende tv-kok Ramon Brugman merken, producten en apparatuur te ervaren op onder andere de Kitchen & Design Expedition. “Dit is positief ontvangen door onze bezoekers. Ik ben trots op de beleving die we onze bezoekers deze editie hebben geboden”, vertelt Marieke Groot. “Retailbeurs Utrecht werd afgelopen dagen goed bezocht en retailers hebben weer te gekke collecties ingekocht. Wanneer een merk jaar in jaar uit kwaliteit en trends kan blijven leveren, weet je dat je bij de goede leverancier zit. Onze beursvloer staat bol van precies dat soort leveranciers. Daar zijn we trots op en we kijken samen met hen uit naar een nieuwe seizoen."

Kwalitatieve leads en salesrecords
Retailers lieten zich drie dagen lang inspireren door de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing, e-commerce en consumentengedrag. Eén van de exposanten Flemiacs vertelt: “Elk gesprek is een kwalitatieve lead. We zijn hartstikke tevreden.” Exposant Scanpan heeft opnieuw hun salesrecord verbroken tijdens Retailbeurs Utrecht. Ook nieuwe exposant Brunmontagne kijkt tevreden terug: “Als nieuwe exposant fantastisch om te zien hoe ons merk wordt ontvangen door de bezoekers. Deelname heeft gezorgd voor kwalitatieve leads.”

Europese lancering samenwerking WOLF X Royal Asscher
Voor het eerste sloegen tijdens Retailbeurs Utrecht twee merken uit de juweliersbranche hun handen ineen om hun gezamenlijke 360 jaar ervaring te vieren. WOLF 1834 en Royal Asscher presenteerden een eerbetoon: een unieke replica van de Soevereine Scepter van Queen Elizabeth II. Mike Asscher van Royal Asscher: “Trots dat we op Retailbeurs Utrecht de samenwerking met Wolf en ons 170-jarig bestaan mogen vieren.”

De nieuwe datum van Retailbeurs Utrecht 2024 is bekend en vindt plaats van zondag 15 tot en met zondag 17 september in Trade Mart Utrecht in Koninklijke Jaarbeurs.
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Retailbeurs Utrecht Jaarbeurs utrecht Koninklijke Jaarbeurs Beurs retailbeurs
Algemene voorwaarden | privacy statement