Pal naast RAI Amsterdam staat het iconische hotel van nhow Amsterdam RAI. Waar het gebouw aan de buitenzijde opvalt door de unieke architectuur, krijgt het team in het hotel alle ruimte om creatieve en bijzondere bijeenkomsten op maat te organiseren. "Een glitter make-upstation in de lobby of een branded brunch? Het kan hier allemaal", aldus general manager Renata Komarzinska.
Lifestyle merk
nhow Amsterdam RAI is één van de acht hotels die het merk nhow hotels (onderdeel van Minor Hotels) in de afgelopen jaren heeft geopend in Europa. Aan deze portefeuille worden de komende jaren nog drie hotels in Rome, Lima en Santiago del Chile toegevoegd. General manager Renata Komarzinska omschrijft nhow als een lifestyle merk. "Het merk nhow hotels heeft een sterke persoonlijkheid en trekt een creatieve doelgroep aan. Elk hotel heeft een eigen thema, geïnspireerd op de kosmopolitische stad waar het hotel te vinden is. Zo staat het hotel in Milaan in het teken van mode en design en is het thema in Rotterdam architectuur." Ook het hotel in Amsterdam heeft een eigen thema: The Culture's Hub. "Dit thema symboliseert Amsterdam met haar mix van verschillende culturen die naast elkaar bestaan. Het refereert ook naar de vorm van het gebouw. Dat lijkt van bovenaf op een kompas waarbij de driehoeken naar zes verschillende windstreken wijzen. De hotelkamers zijn in zes verschillende designs uitgevoerd, als verwijzing hiernaar. Wanneer je meerdere keren in het hotel verblijft, kun je dus steeds in een andere windrichting slapen, met bijpassend interieur."
Uitzicht over de stad
nhow Amsterdam RAI is met 650 kamers het grootste hotel van het merk nhow. Op de 23e verdieping zijn negen verschillende meeting- en eventzalen te vinden, die net als alle kamers floor to ceiling ramen hebben en over heel veel daglicht beschikken. "Alle zalen zijn warm, speels en kleurrijk ingericht, met als doel om een omgeving te scheppen waar mensen creatief kunnen zijn. In elke zaal heb je bovendien een prachtig uitzicht over Amsterdam." De eye-catchers van het hotel zijn het restaurant, de rooftopbar (samen 470m2) en de Saffron eventruimte (300m2) op de 24e verdieping, die eveneens kunnen worden afgehuurd voor zakelijke bijeenkomsten. "Op de bovenste verdieping vind je restaurant Selva en cocktailbar Sonora, die beide in het teken staan van Latijns-Amerika De chef-koks in de open keuken zorgen met hun gerechten voor een culinaire reis langs de authentieke keukens van landen zoals Mexico, Peru, Brazilië en Argentinië. Ook is er een fijn terras. De rooftopbar kan geheel of gedeeltelijk exclusief worden afgehuurd, bijvoorbeeld voor een presentatie van een keynote spreker, gevolgd door receptie en een privé diner."
Verrassingselementen
Wie een zakelijke bijeenkomst in nhow Amsterdam RAI wil organiseren, hoeft zeker geen genoegen te nemen met een standaard aanbod. "Van klassiek tot creatief en out-of-the-box; afhankelijk van de voorkeur van de opdrachtgever kunnen we bijeenkomsten echt finetunen en aanpassen. Het grote voordeel van het merk nhow is dat het team net iets meer ruimte voor creativiteit krijgt, zonder dat dit afdoet aan de hoge mate van hospitality en kwaliteit. Daardoor is er ook meer ruimte voor beleving en verrassingselementen. Dat zie je onder andere terug in de manier waarop wij branding aanpakken. Dit is een belangrijk deel van een bijeenkomst. Het geeft gasten het gevoel dat er voor ze wordt gezorgd. Bij veel hotels kan bijvoorbeeld de hotellobby tot een zekere hoogte worden gebrand in verband met de andere gasten. Wij gaan graag de uitdaging gaan om net een stapje verder te gaan dan dat mensen gewend zijn. Zo versierden we de lobby tijdens de Pride Week in alle kleuren van de regenboog. Voor leden van een festivalorganisatie organiseerden we een hangover brunch in festivalsfeer. We pakten uit met een glitter make-upstation in de lobby en het complete restaurant werd in thema gedecoreerd. Bij een ander event draaiden dj's muziek in drie van de acht liften en waren de liften versierd in de huisstijl van de opdrachtgever. Door juist zo uit te pakken, weet je de opdrachtgevers nog beter te raken." Ook wat betreft vervoer laat het team graag de creativiteit los. "Denk aan deelnemers aan een event in RAI Amsterdam die met golfkarretjes naar ons hotel worden gebracht. Of gasten die in gouden limousines worden opgehaald. Gasten kunnen zelfs per boot van en naar het stadscentrum worden vervoerd."
Ook de lobby, die is verdeeld over de begane grond en de eerste verdieping, biedt uitgebreide gepersonaliseerde mogelijkheden. "We kunnen de balies op de eerste verdieping bijvoorbeeld inzetten voor een eigen ontvangst, inclusief branding en drankjes. Ook kunnen we er bijvoorbeeld badgemachines plaatsen. Zelfs de kamerpasjes kunnen naar eigen wens en design worden aangepast."
Originele catering
De catering blijft zeker niet achter. "Naast restaurant Selva hebben we op de zeventiende verdieping een restaurant speciaal voor meetings en events, dat uiteraard eveneens gebrand kan worden. Ook hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. Speciaal voor bijeenkomsten hebben we in al onze hotels in Noord-Europa vergaderarrangementen waarmee je jezelf kunt opladen. Er is keuze uit vijf arrangementen, die er allemaal op gericht zijn een energieke meeting te houden; eentje waar mensen graag naartoe gaan en energiek weer vandaan komen. Naast aandacht voor brainfood waarmee je je hersenen kunt stimuleren, kunnen we gerechten van over de hele wereld cateren. Van American Style tot live cooking met burrito's: ook hier kun je je laten inspireren door alle culturen."
Uitstekende bereikbaarheid
Ten slotte roemt Renata de bereikbaarheid van het hotel, dat voor Amsterdamse begrippen uitstekend mag worden genoemd. "We zitten vlak naast de snelweg. Het stadscentrum en Schiphol zijn perfect bereikbaar per trein, tram en metro. En omdat we buiten het stadscentrum zitten, is zelfs een aankomst of vertrek per bus mogelijk."