Eerste festivals kiezen voor Close app om direct te communiceren met tienduizenden bezoekers



Na anderhalf jaar kille stilte gaan komend weekend de eerste grote festivals weer van start. Samen zorgen Amsterdam Roots Festival, Verknipt en Boulevard Outdoor ervoor dat zo’n 35.000 mensen weer kunnen genieten van de fijnste beats en opzwepende optredens van hun favoriete DJ’s en artiesten. Omdat nog niet alle coronamaatregelen zijn afgeschaft, is het belangrijk dat de organisatoren in nauw contact staan met hun bezoekers zodat iedereen zich aan de regels houdt. Na de geslaagde Fieldlab-experimenten gebeurt dit bij deze festivals via de Close app. Maar hoe werkt dit precies?

Vanaf 30 juni mogen festivals weer doorgaan zonder grote beperkingen. Bezoekers hoeven geen mondkapje op en ook de anderhalve meter afstand kan worden losgelaten. Wel moeten ze zich vooraf laten testen of een vaccinatiebewijs hebben. Amsterdam Roots Festival, Verknipt en Boulevard Outdoor kiezen daarbij voor de Close app als direct communicatiekanaal. Niet alleen om bezoekers te informeren over de huisregels, maar ook om direct maar toch persoonlijk met ze te communiceren.

De festivals houden bezoekers via de Close app op de hoogte van alles rondom hun festivalbezoek. In de app vinden bezoekers hun entreeticket, informatie over testen voor toegang en de Corona Check app maar ook krijgen ze pushberichten over timeslots en het uitgebreide festivalprogramma. Na afloop wordt er feedback gevraagd over hoe de bezoeker het festival heeft ervaren en hoe de regels rondom het coronavirus werden opgevolgd zodat de organisatoren weten waar ze extra aandacht aan moeten geven.

Kiliaan Toorenaar, oprichter en CEO van Close: “Het is fantastisch om te zien dat festivals en grootschalige evenementen weer mogen. Doordat we met Close een succesvolle bijdrage hebben geleverd aan de Fieldlab-evenementen, is duidelijk geworden hoe belangrijk communicatie tussen organisatie en bezoeker is. Zelfs wanneer mondkapjes afgeschaft worden, blijft een communicatie app essentieel om een evenement veilig en soepel te laten verlopen.”

Vitale rol Fieldlab-evenementen
Voor de organisatie van de Fieldlab-evenementen was crowd control, het in goede banen leiden van grote groepen mensen bij publieksevenementen, belangrijk. Close werd door de organisatie gekozen als dé communicatie app van alle proefevenementen van Fieldlab en faciliteerde alle geautomatiseerde berichtgeving met de bezoekers: van de voorstelling met Guido Weijers, de wedstrijd Almere City FC en NEC tot het dancefestival in Biddinghuizen en het Eurovisie Songfestival. De Close app werd massaal gedownload de afgelopen maanden en kreeg bovendien een hoge waardering (4,7) van gebruikers.
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Live festivals Close app Event technologie Eventsoftware
Algemene voorwaarden | privacy statement