Amsterdam Pass wordt volledig digitaal



De Amsterdam Pass wordt sinds 2018 met succes uitgegeven door Stromma Nederland maar staat aan de vooravond van nieuwe digitale ontwikkelingen en wordt nu overgenomen door Leisure Pass Group (LPG), 's werelds grootste bedrijf met City Passes.

Toegang tot attracties
De Amsterdam Pass geeft toegang tot meer dan 50 attracties, musea en tours, waaronder de Heineken Experience, Rijksmuseum, Moco Museum, A'DAM Lookout, Amsterdam Canal Cruise en meer. Bovendien maakt de mogelijkheid van de Hop-on-Hop-off Boat het gemakkelijk voor bezoekers om in hun eigen tempo tientallen attracties in de stad per boot te bezoeken. De Amsterdam Pass werd in 2018 gecreëerd als een samenwerkingsproject tussen Stromma en belangrijke partners uit de toeristische sector om de Amsterdamse ervaring te promoten en te verkopen aan toeristen. De pas bespaart reizigers meer dan 50% op toegangsprijzen en het beste van alles is dat het de mogelijkheid biedt om de minder bekende plekken en attracties te bezoeken die veel bezoekers normaal niet zouden overwegen.

Overname
Met signalen van wedergeboorte aan de horizon voor Europese reizen investeren LPG, met zijn digitale platform Go City, en Stromma in de toekomst van de Amsterdam Pass. Leisure Pass Group, het grootste bedrijf voor City Passes ter wereld, en partner Stromma Nederland sinds vele jaren, hebben vandaag de overname aangekondigd van Amsterdam Pass.

"Leisure Pass Group zal ook in de toekomst een belangrijke strategische partner voor Stromma zijn. Onze nieuwe samenwerking zal ervoor zorgen dat we elkaars sterke punten benutten en dat we de beste voorwaarden scheppen voor een nog sterkere City Pass in Amsterdam, waardoor we allemaal op de bestemming een sterk marketing- en distributiekanaal naar de toerist krijgen", aldus Carola Hoekstra, CEO Stromma Nederland.

Aanbod versterkt 
De overname van de Amsterdam Pass door LPG met haar Go City platform betekent een verhoogde investering in Europa, waardoor hun toch al sterke aanbod in de hele regio wordt versterkt. "We zijn verheugd om Amsterdam als bestemming toe te voegen aan onze Go City-collectie", aldus Jon Owen, CEO van Leisure Pass Group. "Nu we al een geweldig product hebben, kijken we ernaar uit om de Amsterdam Pass onder de paraplu van Go City verder te verbeteren door extra ervaringen, aanzienlijke passbeheermogelijkheden, data-onderzoek en app-technologie toe te voegen, en een naadloze ervaring te bieden voor zowel onze klanten als attractiepartners."

Leisure Pass Group en Stromma zullen blijven samenwerken, zonder enige onderbreking van de huidige dienstverlening.
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Amsterdam Pass Technologie Toerisme Attracties Amsterdam
Algemene voorwaarden | privacy statement