Johan Cruijff ArenA zet de Close app in voor intensiever contact met bezoekers



De Johan Cruijff ArenA gaat de interactieve app Close inzetten om een bezoek aan het stadion te optimaliseren. Als de deuren van de ArenA weer open mogen, zal het directe communicatieplatform van Close in eerste instantie gebruikt worden om bezoekers van de Stadiontour voor, tijdens en na hun bezoek persoonlijk te informeren. Daarnaast wordt onderzocht of de app ook kan bijdragen aan de begeleiding van grotere groepen.

Wie te zijner tijd een kaartje aanschaft voor de Stadiontour, krijgt via de Close app pushberichten met nuttige informatie over de huisregels zoals het volgen van de vaste route, de laatste informatie over het kopen van eten en drinken en het wel of niet dragen van een mondmasker. In de app zit bovendien het toegangsticket en informatie over binnen welke starttijd en bij welke ingang je wordt verwacht. Naast informatieve informatie voegt Close ook amusement functies toe zoals de audiotour en een quiz over het stadion.

Sander van Stiphout, Director International bij Johan Cruijff ArenA: “Met behulp van de Close app kunnen we bezoekers van de Stadiontour een persoonlijkere ervaring en ontvangst bieden. Directe communicatie helpt om de doorstroom van bezoekers te verbeteren waardoor wachttijden korter worden. Hierdoor kunnen we het stadionbezoek in tijden van corona nog aangenamer maken.”

Testen begeleiding grotere groepen
Als onderdeel van de samenwerking worden bovendien slimme innovaties getest en ontwikkeld om de stadionbeleving en communicatie met bezoekers en personeel te verbeteren. Zo zal worden onderzocht of de Close app ingezet kan worden om grotere groepen te begeleiden. Denk aan het snel en direct verspreiden van berichten, hoe voldoende afstand te houden en de opening van horecapunten.

 

Tags: Johan Cruijff ArenA interactieve app Close app Amsterdam Stadiontour groepsbegeleiding
Algemene voorwaarden | privacy statement