1,5 meter De beruchte persconferentie van 7 april, waarbij de invoering van de 1,5 meter samenleving werd aangekondigd, had een enorme impact op de branche. Ook Postillion Hotels moest aan de bak. "De focus lag op onderzoeken hoe we onze organisatie konden aanpas-sen aan de 1,5 meter samenleving en hoeveel mensen hierbij betrokken zouden zijn. Vervolgens hebben we gekeken wat er wel kan. Op 9 april presenteerden we al ons eigen 1,5 meter concept inclusief instructiefilmpjes en speciale boarding pass. Je vraagt natuurlijk wel wat van je medewerkers om binnen twee dagen een 1,5 meter concept uit de grond te stampen, maar het geeft ook een positieve, energieke vibe binnen het bedrijf." Na de eerste versoepeling van de maatregelen was op 2 juni NXTMICE een feit: het eerste 1,5 meter congres in Nederland. De campagne Showcase Holland, waarbij de hotelketen in juli op social media iedereen in de branche opriep om hun 1,5 meter cases in de sturen, heeft een prachtige impressie opgeleverd van events die op afstand kunnen worden georganiseerd. "Hiermee willen we alle meeting- en eventplanners laten zien wat er wel kan, al weten we dat zij aan handen en voeten gebonden zijn."
Erik-Jan benadrukt dat wanneer je zelf de regie in handen wilt houden, je ook voorop zal moeten lopen. Dat geldt niet alleen in crisistijd. "Postillion Hotels heeft duidelijke ambities. We zijn vooruitstrevend, doen mee om de beste te zijn. Je kunt immers maar één keer je tijd en geld inzetten dus dan moet je ook het maximale resultaat willen behalen." De inzet van technologie is daarbij een belangrijk aspect. Zo werden in 2019 alle kamers in Postillion Hotel Amsterdam voorzien van spraakbesturing, zodat de gasten met hun stem het licht, de temperatuur, de televisie en de gordijnen kunnen bedienen. Vervolgens prijkte de hotelketen met de lancering van AI-reserveringsmedewerker Michiel op heel wat nieuwspagina's. "Michiel heeft sinds de introductie heel veel bijgeleerd en handelt inmiddels 75% van alle offertes die per e-mail binnenkomen binnen 24 uur af. We merken dat voor een goede conversie van de aanvragen snelheid nu belangrijker dan ooit is. Als medewerker zit je op een gegeven moment aan je maximale capaciteit, dus dan biedt alleen automatisering uitkomst. Overigens blijft Michiel bijleren. Bijvoorbeeld wanneer onze softwareprogramma's voor de hotelreserveringen veranderen."
De volgende stap richting smart hospitality is de inzet van virtual influencer Esther Olofsson om het nieuwe hotel in het World Trade Centre (WTC) Rotterdam te promoten. De opening staat gepland voor kwartaal 1, 2021. "Ik ben geen voorstander van grote openingsfeesten. Daarom kozen we bij de opening van Postillion Hotel & Convention Centre Amsterdam voor een sterke marketingcampagne die heel erg in het oog viel. Voortbordurend op de inzet van AI binnen het bedrijf zal Esther prominent betrokken zijn bij de feestelijke onthulling en opening van het nieuwe hotel in Rotterdam. Na de opening is zij 24/7 beschikbaar als 'most trusted city guide' en laat zij onze gasten de leukste plekken van Rotterdam zien." Toekomstbestendig Ondertussen is ook de derde campagne voor NXT GM Challenge gestart, waarbij Postillion Hotels en HotelloTOP een student de kans biedt om bij Postillion Hotel Amersfoort Veluwemeer een jaar aan de slag te gaan als General Manager. "Net als het feit dat we veel waarde hechten aan de pitches van onze medewerkers, vinden we dat ook studenten een kans moeten krijgen om zich te ontwikkelen. Uiteindelijk passen al onze initiatieven binnen het gedachtegoed dat innoveren noodzakelijk is om als bedrijf toekomst-bestendig te zijn. Je moet mee met de ontwikkelingen. Alleen dan blijf je in de lead."
|