Column Marianne Kuiper - Efficient Hotel Partner



BUFFERBUFFET

Een prachtige kamer met magnifiek zicht op de spiegelgladde azuurblauwe Middellandse Zee vol witte zeilbootjes en in de verte - bij helder weer - de grillige krijtrotsen van Corsica. Dit was alvast een veelbelovend begin van de vakantie. Wat wil een mens nog meer? In ons geval in geen geval bezoek aan musea, middeleeuwse kerken die op het punt van instorten staan of ander cultureel gedoe. Altijd al een bloedhekel aan geschiedenis gehad. Ook geen oervervelende (goh, het was toch verder dan gedacht) toertjes in de bloedhitte naar de top 10 bezienswaardigheden die de moeite van het zien niet waard blijken. Wij willen vooral eten, heel lekker eten, te beginnen met een uitgebreid ontbijtbuffet.

Nieuwsgierig begaven we ons naar het restaurant, wat voor lekkers zou ons te wachten staan? Op het terras stond een tafel met een enorme mand vol fruit. Goedkeurend liepen we erlangs op weg naar het buffet. Fruit is een sluitpost tijdens de vakantie. Fruit, alleen als er heel misschien nog een gaatje over is. Bovenmatig gezond eten doen we wel weer als we thuis zijn. Eerst eens kijken wat het buffet te bieden heeft. We keken links, we keken rechts, binnen, buiten, nergens een buffet te bekennen.

Enigszins in verwarring gingen we alvast aan een tafeltje zitten. 'Misschien wordt het ontbijt ouderwets uitgeserveerd', merkte mijn reisgezelschap hoopvol op. 'Ik ga het wel even vragen', antwoordde ik en liep naar binnen. Onderweg zag ik overal borden met fruit, fruit en nog eens fruit op de tafeltjes staan en zag mensen ontspannen perziken schillen, kiwi's uithollen en ander fruit ontdoen van velletjes of pitten. Het werd mij langzaam duidelijk

'U kunt nemen zoveel u wenst', wijzend op de fruitmand zei de dame die onze bestelling voor één kop koffie of thee opnam. We konden kiezen uit vier soorten croissants: naturel, crème, jam of chocola. Maximaal één croissant per persoon. 'Wilt u meer? Dat kan tegen bijbetaling'. Beteuterd keken we elkaar aan. Ik had de reis geboekt, had ik soms niet goed gelezen? Ik, de locatie-expert die iedereen altijd graag überkritisch mijn commentaar opdringt, had nu zelf iets heel belangrijks over het hoofd gezien: de perfecte start van de ultieme vakantiedag. Ik zweeg. En at fruit.

Een week lang. De eerste dag nog met frisse tegenzin maar als snel begon ik het ultravers geplukt fruit te waarderen. Zo van de boom of struik op tafel. Soms met een beurs of schimmelig plekje, reuze nectarines, goddelijke druifjes, sappige peertjes. Alles geweldig van smaak. Na een paar dagen begon het ons op te vallen dat het eten van louter fruit een verzadigende werking heeft. Bijkomend voordeel: een gezonde trek rond lunchtijd. Geen dips, geen hongergevoel. Zelfs 's avonds geen bunkeraanvallen meer. Het beviel goed, heel goed zelfs. Ik besloot ter plekke dit nieuwe 'dieet' als nieuwe levensstijl voort te zetten.

Op doorreis naar een andere vakantiebestemming brachten we als 'stop over' de nacht door in het Hilton op Schiphol. Een ruime kamer, comfortabel bed, een balzaal als badkamer en ook hier spectaculair uitzicht. Inclusief ontbijt. Een buffet zo lang dat je het einde niet kon zien. Mijn innerlijke stem dirigeerde mij naar het fruit. 'Neem ons, wij zijn lekker en goed voor je'. Ondertussen verbaasde ik mij over wat zo'n buffet voor gedrag uitlokt. Langs het buffet stonden de gasten, balancerend als circusartiesten met hun borden torenhoog opgestapeld. Pakken wat ze pakken konden. Meer, nog meer. Ik zag zelfs mensen een buffer samenstellen voor de lunch, take-away, gewikkeld in servetten.

Maar niemand nam fruit. En ik? Dat laat zich raden


Marianne Kuiper
Eigenaar Efficient Hotel Partner & Music Meeting Lounge
Intermediair op het gebied van het zoeken en boeken van de perfecte locaties
Meer blogs lezen? www.efficienthotelpartner.nl

 

Meeting Magazine nr4 2019

» Coverstory ss Rotterdam: De rijke geschiedenis van La Grande Dame
» De locaties in Rotterdam die je moet kennen
» Mystery visit Louwman Museum: Imposant en professioneel
» Influencer Marketing: Aandacht voor de belevingswereld van de eventplanner
» De meest populaire Europese bestemmingen
» Werkkostenregeling wordt verruimd
» Momice: Zo wordt jouw eventstrategie een succes
» Ingrid interviewt: Hans Janssen, oprichter DenkProducties
» Ongewoon Goed Vergaderen: Meetings met impact
» Column Wouter Olland - Olland Marketing Solutions
» Column Marianne Kuiper - Efficient Hotel Partner
» Sprekershuys: Hoe zit een goed draaiboek in elkaar?
» CLC-VECTA start kwalitatief onderzoek
» Aftermoviepionier WE ARE THE NIGHT: “Met gerichte content je waarde vergroten”
» Inntel Hotels Rotterdam Centre: Waanzinnig panorama
» Savoy Hotel Rotterdam: Etalage van lokale historie
» Bibliotheek Rotterdam: Een inspirerende omgeving
» De Doelen: State-of-the art congresgebouw op A-locatie
» Stayokay Soest: Vergaderen midden in de natuur
» Voorfinancierings- en Garantiefonds: “Trigger om idee te realiseren”
» HUP in Mierlo: Business as unusual
» Bilderberg Kasteel Vaalsbroek: Andere wereld van 18 hectare
» Recensie ONE, Roermond: Puur genieten
» Aandachtspunten voor je social media-campagne
» Hoe is het met jouw eigen hospitalityniveau gesteld?
Lees volledige uitgave online
Meeting Magazine nr2 2020
 
Meeting Magazine nr1 2020
 
Meeting Magazine nr6 2019
 
Meeting Magazine nr5 2019
Meeting Magazine nr4 2019
 
Meeting Magazine nr3 2019
 
MeetingReview Provincie Special
 
Meeting Magazine nr2 2019
Meeting Magazine nr1 2019
 
Meeting Magazine nr6 2018
 
Meeting Magazine nr5 2018
 
Meeting International nr2 2018
Meeting Magazine nr4 2018
 
Meeting Magazine nr3 2018
 
Meeting Magazine nr2 2018
 
Meeting Magazine nr1 2018
Meeting International nr1 2018
 
Meeting Magazine nr6 2017
 
Meeting International nr2 2017
 
Meeting Magazine nr5 2017
Meeting Magazine nr4 2017
 
Meeting Magazine nr3 2017
 
Meeting Magazine nr2 2017
 
Meeting International nr1 2017
Meeting Magazine nr1 2017
 
Meeting Magazine nr6 2016
 
Meeting Magazine nr5 2016
 
Meeting International nr2 2016
Meeting Magazine nr4 2016
 
Meeting Magazine nr3 2016
 
Meeting Magazine nr2 2016
 
Meeting Magazine nr1 2016
Meeting International nr1 2016
 
Meeting Magazine nr6 2015
 
Meeting Magazine nr5 2015
 
Meeting International nr2 2015
Meeting Magazine nr4 2015
 
Meeting Magazine nr3 2015
 
Meeting Magazine nr2 2015
 
Meeting International nr1 2015
Meeting Magazine nr1 2015
 
Meeting Magazine nr6 2014
 
Meeting Magazine nr5 2014
 
Meeting Magazine nr4 2014
Meeting Magazine nr3 2014
 
Meeting Magazine nr2 2014
 
Meeting Magazine nr1 2014
 
Meeting Magazine nr6 2013
Meeting Magazine nr5 2013
 
Meeting Magazine nr4 2013
 
Meeting Magazine nr3 2013
 
Meeting Magazine nr2 2013
Meeting Magazine nr1 2013
 
Algemene voorwaarden | privacy statement