Postillion Hotel Amsterdam: "Wij hebben een unieke propositie in handen"


Fotografie Marcel Krijgsman

Op 5 november opent het nieuwe Postillion Hotel Amsterdam in Overamstel haar deuren. Met dit hotel en het al eerder gerealiseerde Convention Centre wil de Nederlandse hotelketen zich definitief vestigen op de internationale MICE-markt. “Hier kunnen we net die stap extra zetten”, aldus general manager Marc Roebersen.

Het Amstelkwartier is het laatste gebied binnen de ring van Amsterdam dat de komende jaren een grondige metamorfose zal ondergaan. Het voormalige industrieterrein Overamstel, het gebied langs de zuidelijke Amsteloever tussen de Weespertrekvaart en Utrechtsebrug, wordt de nieuwe entree van Amsterdam. Deze ontwikkelingen waren een aantal jaar geleden de reden voor Postillion Hotels om hier een nieuw Convention Centre in de voormalige kauwgomfabriek Maple Leaf op het Bedrijventerrein Overamstel te realiseren. Dit Convention Centre is sinds november 2016 geopend. “Binnen nu en vijf jaar zie je hier een hele andere buurt”, vertelt general manager Marc Roebersen enthousiast. “De huidige industrie wordt buiten de stad verplaatst en zal plaats gaan maken voor woningen, bedrijven, restaurants en een haven. Het is leuk om tussen de ontwikkelingen te zitten en de wijk te zien transfomeren. Daar krijg je ontzettend veel energie van.”



AANBOD
Met het nieuwe hotel aan de Paul van Vlissingenstraat wil Postillion Hotels zich focussen op de internationale markt voor meerdaagse corporate events en associatiecongressen. “Volgens de ranking van ICCA scoort Amsterdam uitstekend op congressen tot 300 deelnemers en bijeenkomsten met meer dan 1.000 deelnemers”, vertelt Roebersen. “Maar voor de bijeenkomsten die qua capaciteit tussen de 300 en 1.000 deelnemers zitten, is het aanbod in de hoofdstad veel te klein. Met het Convention Centre zijn we al ingesprongen op dit te krappe aanbod voor middelgrote groepen. Wanneer het hotel klaar is, bieden we 11 extra zalen bovenop de 20 zalen die in de voormalige kauwgomfabriek al operationeel zijn. Daar komen dan ook nog eens 252 kamers op viersterrenniveau bij. Met de extra zalen hebben onze gasten meer ruimte en keuze voor bijvoorbeeld het diner of het inrichten van een gesponsorde expositie. Het hotel en het Convention Centre hebben gecombineerd ruimte voor 1.000 personen en zijn op tien voetstappen van elkaar verwijderd. Samen met andere hotels bieden we de benodigde hotelkamers op drie tot vijf sterrenniveau op loopafstand. Daar komt nog bij dat we een stuk beter bereikbaar zijn dan locaties in het centrum van Amsterdam, waar je overigens wel dezelfde capaciteit hebt maar niet de hoeveelheid beschikbare hotelkamers. Via Station Amsterdam Amstel, metrostations Spaklerweg en Overamstel en de nabijgelegen A2 en A10 kun je hier eenvoudig komen. Parkeren kan straks in de eigen parkeergarage of op de nabijgelegen parkeerplaatsen die we eenvoudig bij kunnen huren. Hiermee hebben we een unieke propositie in handen die geen enkele andere locatie in de hoofdstad kan bieden.”



AMSTERDAM DELI
Aan het hotel wordt op dit moment de laatste hand gelegd. Voor de gevel heeft de architect zich laten inspireren door horlogebandjes. Het resultaat is een ranke toren met lichte kleuren en een grafisch vlechtwerkpatroon. Voor het interieur van het hotel is de interieurarchitect aangesteld die ook het Convention Centre en Postillion Hotel Utrecht-Bunnik heeft ingericht. De lobby en het restaurant worden gedomineerd door een jaren 60 retrostijl. Deze stijl komt terug in het kleurrijke meubilair, variërend van comfortabele banken tot fauteuils en hoge zitjes. Refererend naar de kauwgomballenfabriek komen er in het hotel in plaats van een traditionele receptiebalie drie balies in de vorm van een kauwgombal. Andere grappige verwijzigingen naar de voormalige functie worden de kauwgomballen op de nog aan te leggen rotonde naar het hotel en de do not disturb lampen bij de kamers die eveneens de vorm van dit snoepgoed krijgen. Overige faciliteiten in het hotel zijn een fitnessruimte en een restaurant met grilconcept. Gedurende de lunch kunnen de gasten genieten van het nieuwe deli-concept. “We wilden voor de lunch graag een New York Deli-concept ontwikkelen, maar dan met een Amsterdams tintje”, licht Roebersen toe. “Daarom zijn we de samenwerking aangegaan met Sal Meyer. Deze broodjeszaak bestaat sinds 1957 en staat bekend als de ‘best deli in Amsterdam’. Naast de kwalitatief uitstekende vleeswaren zal ook het verhaal achter deze speciaalzaak een plaats krijgen in het hotel.” Het nieuwe zalencomplex met 11 zalen ligt aan het hotel en heeft een eigen ingang. De muren aan de voorzijde van het gebouw zijn bekleed met hout en vormen een grote, doorlopende trap die leidt naar een riant dakterras. Via grote ronde glazen koepels in het plafond van het zalencomplex kijk je uit op de hoteltoren.



CONTACTMOMENT
Roebersen benadrukt dat juist in het nieuwe hotel in Amsterdam een stapje extra is gezet om het internationale karakter te versterken en de gasten in de watten te leggen. “In onze hotelkamers is alle elektronica spraakgestuurd. Deze technologie is van Harman, onderdeel van Samsung. Het gaat om een slimme computer die een in spreektaal gestelde vraag kan interpreteren en binnen enkele seconden een actie uit kan voeren. Denk aan het bedienen van de lichtknoppen, de gordijnen, de televisie en de thermostaat. Deze technologie van Harman is uniek in Nederland.” De spraakgestuurde elektronica is een mooi voorbeeld van de toenemende automatisering binnen de hotelbranche. Maar dat kan volgens Roebersen wel onbedoeld ten koste gaan van de persoonlijke service. “De ontwikkelingen binnen de luchtvaartbranche doen ook hun intrede in onze branche. Als gast wil je zo snel mogelijk naar je kamer en bij vertrek zo snel mogelijk kunnen uitchecken. Hierdoor wordt het contact met de klant steeds korter en vlugger en verliest de receptiebalie zijn dienst als kloppend hart van de service. Toch willen we de gast die onderscheidende, persoonlijke aandacht en service bieden waar Postillion Hotels om bekend staat. Het ontbijt is daar een mooi moment daarvoor. Door mensen te placeren en een aantal vers bereide gerechten uit te serveren, kunnen we alsnog contact met de gasten maken. Door dit extra contactmoment word je als hotel ook beter onthouden.”



SERVICE
Om het hoge serviceniveau van Postillion Hotels te kunnen handhaven worden alle medewerkers van de hotelketens uitgebreid getraind en opgeleid. “Wij kijken bij het werven ook naar de vaardigheden, maar het belangrijkste is dat de medewerker de juiste instelling heeft en een oprechte glimlach kan bieden”, meent Roebersen. “Ik geloof in oprechte aandacht en heb de ambitie gesteld om die altijd en aan iedereen te geven. Wanneer je de wil hebt om iets voor een ander te willen doen, kun je ook met drie borden leren lopen. Medewerkers schuiven bovendien intern makkelijk door. Dat biedt met name de millennialgeneratie hele mooie kansen. Zij willen dingen uitproberen en samen het avontuur aangaan. Dat zie je terug in de inzet van technologie zoals op de hotelkamers, maar ook onze internationale campagne die wat brutaler is. Als general manager geef ik natuurlijk leiding, maar ik ga af en toe ook tussen de medewerkers staan om het teamgevoel te stimuleren. Om onze medewerkers extra te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen, is de bedrijfskleding wat informeler.” Roebersen wil met het hoge serviceniveau graag het verschil maken in Amsterdam. “Je hoort soms dat een locatie erg mooi is, maar dat de service nogal tegenvalt. Wij kunnen met goed uitgeruste zalen en service op topniveau een bijeenkomst uitstekend faciliteren. De opdrachtgever hoeft zich alleen maar op de inhoud te focussen.”

www.postillionhotels.com/Amsterdam



Meet Work Stay
Net als in de andere Postillion Hotels is in Amsterdam het bekende Meet Work Stay-concept uitgerold. Binnen dit innovatieve concept vormen vergaderen, werken en verblijven een geïntegreerde formule. De hotelketen biedt dankzij de aanwezigheid van vergaderzalen, business points met gratis Wi-Fi en daglicht, het restaurant, de bar en de hotelkamers alle faciliteiten die nodig zijn om te kunnen ontmoeten, te werken en te overnachten. 

Brainfood 
Ook het befaamde brainfood zal in Amsterdam worden aangebonden. Dit concept bestaat uit speciaal ontwikkelde gezonde snacks en dranken die alle voedingsstoffen en energie bieden die je tijdens een dag vergaderen nodig hebt. Het brainfood wordt aangeboden in de centrale coffeecorners waar de zalen aan grenzen. Gasten kunnen hier zelf verse koffie en thee zetten en op loungebanken of aan hoge tafels plaatsnemen.

Meeting Magazine nr4 2018

» Postillion Hotel Amsterdam: "Wij hebben een unieke propositie in handen"
» Het succes van Amsterdam als zakelijke bestemming
» The Lancaster Hotel Amsterdam: Lokaal beïnvloed karakter
» Corendon Village Hotel Amsterdam: Servicedorp met internationale allure
» QO Amsterdam: Nieuwe ideeën en creativiteit stimuleren
» Column Marianne Kuiper - Efficient Hotel Partner: Na-aper
» Hotel Jakarta Amsterdam: Botanische beleving in de hoofdstad
» Convention Bureau Event Park Amsterdam: "Haarlemmermeer kan alles faciliteren"
» Woudschoten: vertrouwd met een nieuwe uitstraling
» Goodiepagina - Samira Salman
» Steeds meer zakelijke bezoekers kiezen voor de regio Zwolle
» Column Ingrid Rip - RREM: Gastgevangen
» De onbeperkte mogelijkheden van De Bonte Wever, Assen
» Kontakt der Kontinenten: Verantwoorde doorontwikkeling van wereldse gastvrijheid
» Column Pieter Aalbers: Winst door verrassende partners
» Verbinden en ontmoeten. Dat kan #OpPapendal
» Column MPI - Sven Boelhouwer: Changing the game
» Muntgebouw Utrecht, Mariënhof Amersfoort, Landgoed Brakkesteyn: Gasten recht in het hart raken
» Novotel Eindhoven: In het hart van de innovatie
» Zuiderduin: een geheel nieuwe beleving
» Column Ton Soons - Vergaderhamers: Mijn collega komt zo bij u?
» Hotelrecensie Erfgoed Bossem: Sterren kijken vanuit je bed
» Meeting Trophy 2018: Zwitserland presenteert zich
» IBTM World 2018: Focus op innovatie en techniek
» Kerst- en eindejaarsbijeenkomsten: "Het is en blijft een traditie"
» Bilderberg: Successen vieren met Hygge
» Column Wouter Olland - OMS: De hospitality van de Italiaanse berghut
» Nationale Meeting Award: Ondernemerschap, kwaliteit en gastervaring centraal
» Sprekershuys: Een event, maar geen publiek?
» IDEA case: Chocolade als beleving
» WWZ: Draaien aan de knoppen van de arbeidsmarkt
Lees volledige uitgave online
Meeting Magazine nr4 2020
 
Meeting Magazine nr3 2020
 
Meeting Magazine nr2 2020
 
Meeting Magazine nr1 2020
Meeting Magazine nr6 2019
 
Meeting Magazine nr5 2019
 
Meeting Magazine nr4 2019
 
Meeting Magazine nr3 2019
MeetingReview Provincie Special
 
Meeting Magazine nr2 2019
 
Meeting Magazine nr1 2019
 
Meeting Magazine nr6 2018
Meeting Magazine nr5 2018
 
Meeting International nr2 2018
 
Meeting Magazine nr4 2018
 
Meeting Magazine nr3 2018
Meeting Magazine nr2 2018
 
Meeting Magazine nr1 2018
 
Meeting International nr1 2018
 
Meeting Magazine nr6 2017
Meeting International nr2 2017
 
Meeting Magazine nr5 2017
 
Meeting Magazine nr4 2017
 
Meeting Magazine nr3 2017
Meeting Magazine nr2 2017
 
Meeting International nr1 2017
 
Meeting Magazine nr1 2017
 
Meeting Magazine nr6 2016
Meeting Magazine nr5 2016
 
Meeting International nr2 2016
 
Meeting Magazine nr4 2016
 
Meeting Magazine nr3 2016
Meeting Magazine nr2 2016
 
Meeting Magazine nr1 2016
 
Meeting International nr1 2016
 
Meeting Magazine nr6 2015
Meeting Magazine nr5 2015
 
Meeting International nr2 2015
 
Meeting Magazine nr4 2015
 
Meeting Magazine nr3 2015
Meeting Magazine nr2 2015
 
Meeting International nr1 2015
 
Meeting Magazine nr1 2015
 
Meeting Magazine nr6 2014
Meeting Magazine nr5 2014
 
Meeting Magazine nr4 2014
 
Meeting Magazine nr3 2014
 
Meeting Magazine nr2 2014
Meeting Magazine nr1 2014
 
Meeting Magazine nr6 2013
 
Meeting Magazine nr5 2013
 
Meeting Magazine nr4 2013
Meeting Magazine nr3 2013
 
Meeting Magazine nr2 2013
 
Meeting Magazine nr1 2013
 
Algemene voorwaarden | privacy statement