Zo geef je jouw marketing een boost



Wil je in 2024 eens echt iets maken van de marketing? Dan is dit het moment om door te pakken. De meeste plannen heb je natuurlijk al liggen. Dit artikel gaat het laatste zetje naar succes zijn. Dankzij de tips uit dit artikel weten klanten je straks volop te vinden en zijn je socials helemaal booming. Lees snel verder om te ontdekken hoe je wereld gaat veranderen.

Leer je klanten kennen

Hoe bereik je klanten? Juist, door ze te kennen. Dat is overigens eenvoudiger dan het lijkt. Klanten zijn immers ook altijd in beweging. Een goede manier om je klanten te leren kennen is met CDP voor b2c bedrijven. Hiermee breng je al je klantdata samen, zodat er één klantbeeld ontstaat. Dit unieke beeld gebruik je om relevante campagnes te bedenken. Uit dit beeld haal je ook sprekende analyses en heldere dashboards.

Laat je helpen door specialisten

Marketing is geen taak of een verplicht nummer, maar een leuk vak. Om een goede campagne te kunnen voeren, heb je een strategie nodig. Een gespecialiseerd bureau gaat je daarbij helpen. Het is bij marketingcampagnes zeker geen nadeel als dit door externe specialisten wordt gedaan. Om te beginnen hebben ze de juiste kennis in huis. Daarnaast gebruiken ze een frisse blik waarmee ze op een andere manier naar jouw product of dienst kijken. Deze combinatie is een garantie op een mooie campagne.

Verander je website in een magneet

Alleen een vlag voor de deur van je bedrijf of winkel is niet genoeg, zeker niet in een wereld waarin zowat alles online gebeurt. Klanten moeten je website kunnen vinden. Sterker nog, je website moet klanten als een magneet aantrekken. In deze zijn er twee toverwoorden: zoekmachine optimalisatie. In de marketingwereld wordt dit SEO genoemd. Het betekent dat je website wordt geoptimaliseerd op basis van de richtlijnen van Google. Ook SEO is een vak dat je het beste kunt uitbesteden aan experts. Online vindbaarheid is een van de belangrijkste schakels op weg naar zakelijk succes.

Doe ook eens lekker ouderwets

Natuurlijk gebeurt er tegenwoordig een hoop online. Dit betekent niet dat je het ouderwetse moet vergeten. Klanten trek je immers ook aan door iets aparts te doen. Maak bijvoorbeeld eens een folder en ga die persoonlijk bij potentiële klanten bezorgen. Veel geld kost het niet, wel wat tijd. Deze tijd heb je er vast en zeker wel voor over om nieuwe klanten te werven.

Een open dag

Een van je goede voornemens voor 2024 mag best zijn om een open dag te organiseren. Mensen vinden het altijd leuk om bij bedrijven binnen te kijken en aan te horen hoe er gewerkt wordt. Een open dag is op koffie en gebak na een gratis manier van reclame maken. Zorg ervoor dat de open dag goed wordt aangekondigd en je mag je op een hoop bezoekers en potentiële klanten verheugen.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement