Online marketing in Nederland: deze kanalen moet jij kennen



Als bedrijf is het goed om groots te dromen. Wanneer jij hoopt de hele de wereld te veroveren, is er niets dat je gaat tegenhouden. Maar, een goed begin is het halve werk en dus is het goed om je eerst te focussen op het land waar je gevestigd bent: Nederland. Om dit te doen zijn er enorm veel verschillende strategieën toe te passen, maar volgens ons kunnen de volgende drie kanalen in geen geval uit jouw strategie ontbreken. Lees snel verder!

1. Google
Het is misschien een beetje een open deur intrappen, maar Google is het eerste kanaal wat absoluut niet uit jouw marketingstrategie kan ontbreken. Maar liefst 97% van alle zoekopdrachten die online worden gedaan, gaan via Google. Het spreekt dus voor zichzelf dat dit kanaal benut moet worden, wat op veel verschillende manieren kan. In Google kun je met zoekmachine optimalisatie jezelf proberen bovenaan de zoekresultaten te krijgen, maar dit kun je ook doen aan de hand van verschillende advertenties. In ieder geval is het belangrijk dat jij die toppositie pakt, aangezien je er zo voor zorgt dat jij gemakkelijk te vinden bent door je doelgroep.

2. Bol.com
Het enige moment dat de stap van Google door een klant overgeslagen wordt, is als deze rechtstreeks naar Bol.com gaat. Waar vroeger Bol.com bekend stond als een kanaal waar enkel producten van lage waarde gehaald konden worden, is het tegenwoordig een plek waar elk bedrijf zijn producten kan promoten zonder dat het ten koste gaat van je imago. Verkopen via Bol is erg eenvoudig en zorgt ervoor dat je ook op deze marketplace makkelijk gevonden kan worden. Voor bestellingen via Bol.com betaal je wel een klein percentage, maar het zorgt er wel voor dat jij omzet haalt uit de grootste marktplaats die Nederland te bieden heeft.

3. Instagram
Waar vroeger Instagram bekend stond als een kanaal waar enkel jongeren gebruik van maakten, zien we in de laatste trends dat ook steeds meer ouderen hier te vinden zijn. Facebook lijkt niet langer populair, waardoor investeren in Instagram een goede keuze lijkt. Je brengt je bedrijf hier op een unieke manier onder de aandacht van je doelgroep, vooral als jij gebruik maakt van één van de vele targeting mogelijkheden. Met de visuele boodschap wijs jij je doelgroep eenvoudig op je website en zet je ze tot actie aan, waardoor jouw doelstellingen snel gehaald worden.

Hulp nodig?
Het beste resultaat wordt behaald door niet te kiezen voor één van deze diensten, maar een combinatie ervan. Wil jij deze combinatie uitvoeren, maar weet je niet hoe, dan is het slim om eens een kijkje te nemen op traffictoday.nl. Hier vind je informatie over alles wat te maken heeft met online marketing en ontmoet je een team dat graag voor jou aan de slag gaat op dit gebied. 

 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement