Online hotels boeken wordt persoonlijker



Persoonlijk contact is niet mogelijk bij boekingssites voor hotelkamers en vergaderlocaties. Volgens Marianne Kuiper, directeur Efficient Hotel Partner is er echter wel een groeiende behoefte aan persoonlijk contact in een wereld waarin steeds meer zaken online geregeld worden. “Bij een complexe zoekvraag voor hotel- en vergaderaccommodatie blijft het prettig om uitvoerig met iemand te kunnen sparren”, aldus Kuiper. De nieuwe boekingstool EHP Online combineert het gemak van online boeken met de mogelijkheid om advies te krijgen.
 
Overzichtelijke offertes
Offertes opvragen bij verschillende hotels kost energie en tijd. Na ontvangst begint het vergelijken alvorens een keuze te kunnen maken. Iedere offerte is anders, de ene locatie biedt een arrangement aan, de ander offreert losse prijzen. Via EHP Online ontvangt de klant een aantal overzichtelijke offertes waardoor het veel makkelijker wordt om snel de juiste keuze te maken.

Geen standaardantwoorden
Bij boekingssites ontvangt de gebruiker vaak standaardantwoorden op niet standaardvragen.
Volgens Kuiper moet je de klant altijd de mogelijkheid blijven bieden om te kunnen sparren over accommodaties. “Natuurlijk gaan we mee met de online ontwikkeling. EHP Online laat dat ook zien. Maar we gaan niet struikelen door ons uitsluitend op online dienstverlening te richten. We zijn al jaren gewend om de klant persoonlijk verder te helpen. Als bedrijf blijven we graag trouw aan onze kernwaarden. Dat we ons nu onderscheiden door uniek te zijn in deze persoonlijke vorm van online dienstverlening is mooi meegenomen.”