BrightLocal Onderzoek 2016: Reviews ouder dan 3 maanden? Niet relevant!



Een positieve reputatie (o.a. reviews) overtuigt nieuwe klanten en maakt je marketing en verkoop een stuk eenvoudiger. Door het lezen van ervaringen van anderen worden sneller keuzes gemaakt. Het aantal ervaringen wat je inmiddels online kan lezen is sterk gegroeid. Online reputatiemanagement staat daarom hoog op de agenda van de meeste bedrijven.

Sinds 2010 doet BrightLocal in de VS jaarlijks onderzoek naar de invloed van online reviews in het besluitvormingsproces van consumenten. De impact van online beoordelingen is in 6 jaar tijd enorm toegenomen. Hieronder de belangrijkste conclusies van 2016:

  1. 84% van de deelnemers hebben evenveel vertrouwen in reviews als in persoonlijke aanbevelingen
     
  2. 7 op de 10 deelnemers geven je een beoordeling als ze erom worden gevraagd
     
  3. 90% van de deelnemers lezen minder dan 10 reviews in de besluitvorming
     
  4. 54% van de deelnemers bezoeken de bedrijfswebsite na het lezen van positieve reviews
     
  5. 73% van de deelnemers vinden reviews ouder dan 3 maanden niet meer relevant
     
  6. 74% van de deelnemers geven aan dat er meer vertrouwen is in een bedrijf met positieve reviews
     
  7. 58% van de deelnemers geven aan dat de reviewscore het meest belangrijk is in de beoordeling van een bedrijf

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement