Maartje Nelissen van The Food Line-up verkozen tot Hotello of the Year 2016



"In 2020 laten wij heel Nederland beter, verser en duurzamer eten"
 
Tijdens het HotelloTOP Year Event 2016, dat vandaag plaats vond in de Amsterdam RAI, is Maartje Nelissen (HHL '09) verkozen tot Hotello of the Year 2016. Deze prestigieuze award wordt ieder jaar uitgereikt door HotelloTOP aan de hotello die het meest succesvol is gebleken, volgens mede-hotello's. Dit jaar staat de award in het teken van het jaarthema van het HotelloTOP Year Event: ‘A Tribe Called Hotello'. Nelissen won, naast een iPhone 6S en een tegoedbon van New Tailer, een reis naar Dubai. Hier zal zij deelnemen aan het Dutch Hotello Dubai event.
 
De verkiezing
De Hotello of the Year Award is de jaarlijkse verkiezing voor afgestudeerde hotello's van een erkende Hoge Hotelschoolopleiding in Nederland, die onderscheidend presteren binnen het jaarthema. Voor deze 11e editie werden maar liefst 60 hotello's genomineerd. De 10 beste inzendingen werden door de jury gekozen, waarna zij allen een video-pitch hebben gemaakt en een aantal vragen hebben beantwoord. Na deze tweede ronde heeft de jury de top 3 bepaald. Deze drie finalisten kregen tijdens het congres nog eenmaal de kans zichzelf te presenteren, onder toeziend oog van Wenda Kielstra  van Consumatics en Pim Pelser van Dosocial en Brandvitamins. Na afloop van deze korte pitches werden de aanwezigen gevraagd te stemmen. Deze stemmen (voor 50% meetellend) opgesteld bij de jurystemmen (25%) en online stemming (25%) zorgden ervoor dat Nelissen haar concurrenten Mireille Reuling (HHM '01) en Femke Riel (HHM '98) achter zich liet.
 
De winnaar
Maartje Nelissen won de prestigieuze award dankzij haar werk bij The Food Line-up, het bedrijf dat zij in 2012 heeft opgericht. Nelissen is met The Food Line-up begonnen om een nieuwe standaard binnen de foodservice-industrie te zetten. "Ons bedrijf is een melting pot van wijnfanaten, bierfreaks, gastvrijheidsgoeroes en wereldverbeteraars. Ik kijk er echt onwijs naar uit om onze industrie samen met andere hotello's van een nog betere nieuwe duurzamere standaard te voorzien.  Hotello zijn is voor mij gastvrijheid en gastvrijheid is de meest pure en oprechte vorm van aandacht." aldus een super trotse Nelissen. Voor meer informatie over The Food Line-up, zie: www.thefoodlineup.nl.
 
Over Servicecenter4Hospitality
Servicecenter4Hospitality (S4H) is opgericht om service te bieden aan het grootste internationale netwerkplatform voor de horeca in Europa met als doel de contacten tussen bedrijven te verbeteren en een positieve bijdrage aan de business te leveren. S4H wil dit doel bereiken door:
 
-Het onderhouden en optimaliseren van bestaande netwerken.
-Het ontwikkelen van nieuwe initiatieven en hen verbinden met andere netwerken.
-Enthousiasmering van Young Professionals en zorgen voor een positieve introductie in de horeca.
-Het aanbieden van diensten en kennis om anderen te ondersteunen. 

Horeca gerelateerde bedrijven kunnen zich richten tot S4H voor professionele ondersteuning bij hun dagelijkse activiteiten. Deze activiteiten kunnen variëren van bestuurlijke en operationele ondersteuning aan de organisatie van evenementen en bijeenkomsten evenals het uitvoeren van secretariële taken en grafisch ontwerp. Via verschillende partnerships biedt S4H ondersteuning aan diverse bedrijven en wil het zich committeren als betrouwbare partner voor een breed scala aan activiteiten.

V.l.n.r. Pim Pelser, Mireille Reuling, Femke Riel, Maartje Nelissen en Wenda Kielstra
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Sofie Fest

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement