Check de nieuwste editie van Meeting Magazine online


Onze nieuwste editie is uit! In deze editie vind je onder andere deze artikelen:
-een artikel over het
niveau van eventcatering in Nederland. Waar je vroeger tijdens een congres of event vaak was aangewezen op een lopend buffet, ligt het cateringniveau tegenwoordig een stuk hoger. Ook de manier waarop gerechten worden gepresenteerd en welke ingrediënten er worden gebruikt, heeft de laatste jaren een ontwikkeling doorgemaakt. Meeting Magazine deed onderzoek naar het (gewenste) cateringniveau van organiserend Nederland en vroeg een eventbureau, een cateraar en een incentivespecialist naar hun bevindingen.
-
Welke trends hebben impact op de branche? Elk jaar brengt de vakpers in binnen- en buitenland nieuwe trends in kaart. Veel ontwikkelingen zijn met elkaar verweven, bieden in samenhang meer inzicht en maken versnelling mogelijk. Dit jaar kijkt Ingrid Rip breed naar trends - van digitalisering, tech en AI tot impact maken, belevingen, personalisatie, community building, welzijn en authenticiteit. Het eerste artikel gaat over technologie, digitalisering en meetbaarheid.
-een
interview met iqagency_ over hun samenwerking met UNICEF Nederland. iqagency_ ontwikkelde de campagne Positive Parenting met als doel om een gedragsverandering in gang te zetten.
-Van een onderzoek naar duurzaamheid voor je stage naar een
snelgroeiende stichting die een duurzame impact maakt in de meeting- en eventsector; Fabian van Beek kreeg het samen met zijn voormalige stagebegeleider en mededirecteur Hylke Thiry voor elkaar. “Het is geweldig om te zien wat voor impact we samen met de branche maken.”
-Het is nog maar krap vijf jaar geleden dat we in de meeting- en eventbusiness werden geconfronteerd met Covid. Voor veel mensen stond de wereld plotseling stil. De evenementenbusiness kwam in elk geval tijdelijk tot stilstand. Maar - zoals deze branche in elkaar zit - er werden oplossingen bedacht en nieuwe initiatieven gestart om tóch te kunnen ontmoeten. Om kennis te delen, te verbinden en te entertainen.
Ineens was daar het online event en al snel erna de ‘hybride’ variant. En nu, anno 2025 lijkt alles weer gericht op 100% fysieke aanwezigheid. Is die digitale vorm dan niet waardevol meer?
-
De recensie over Hotel Restaurant Merlet. Vorig jaar vierde deze locatie het veertig-jarig bestaan, waarvan Martin van Bourgonje en zijn vrouw Carla al 25 jaar aan het roer staan. Met 26 jaar een Michelin-ster op een rij is het restaurant bovendien een begrip in de gastronomische wereld. Diezelfde inzet en bezieling van toen is vandaag de dag nog steeds terug te vinden bij Merlet.
Nieuwsgierig? Bekijk hier de complete editie online.
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.
Auteur: Sofie FestTags: Column eventregie Eventcatering Hotelrecensie EventSummit event uitgelicht Social media MPI Efficient Hotel Partner Bewust Zoo Wouter Olland CarltonPresident Stichting Greenbookings zzp trends digitalisering Technologie meetbaarheid Merlet iqagency UNICEF Nederland Rene Pouwelse THG creative agency BCD Meetings & Events Compass Group