Eerste nationale conventionbureau ter wereld viert 60-jarig jubileum op IBTM
In 1964 sloegen enkele gerenommeerde Zwitserse congresbestemmingen, waaronder Bern, Engelberg, Interlaken, Lausanne, Montreux, St. Moritz en Zürich, de handen ineen om de "Belangengroep van Zwitserse Congressteden" op te richten. Dit groeide later uit tot het Switzerland Convention & Incentive Bureau (SCIB), een divisie van de nationale marketingorganisatie Zwitserland Toerisme.
Het jubileum werd gevierd tijdens IBTM in Barcelona, waar de SCIB-stand bezoekers uitnodigde om te ontdekken wat Zwitserland in de toekomst te bieden heeft op het gebied van meetings en evenementen. Barbara Albrecht, directeur van SCIB en bestuurslid van Zwitserland Toerisme, sprak haar dank uit aan de Zwitserse en internationale partners en het toegewijde team: “Dankzij hun inzet blijft Zwitserland een internationale topbestemming voor meetings en incentives. Ik ben ervan overtuigd dat SCIB planners, bedrijven en deelnemers nog vele decennia zal blijven inspireren om naar Zwitserland te komen.”
Tijdens een speciale viering op de beurs, met meer dan 100 geselecteerde klanten en partners, waaronder Martin Nydegger, CEO van Zwitserland Toerisme, werd een toost uitgebracht op de toekomst van SCIB. De organisatie blijft een toonaangevende speler in de MICE-sector, die succesvolle en memorabele evenementen in Zwitserland mogelijk maakt.
Over Zwitserland Toerisme (ST)
ST is een federale corporatie onder publiek recht die binnenlandse en internationale vraag naar Zwitserland als vakantiebestemming, reisdoel en congreslocatie stimuleert. Het promoten van Zwitserlands klassieke, moderne toeristische merk en het uitvoeren van marketingprogramma’s behoren tot de kernactiviteiten. Wereldwijd is ST actief in 22 markten met circa 270 medewerkers verspreid over 36 kantoren.
website | twitter | facebook | linkedin