Geslaagde editie IBTM 2024



IBTM World 2024 was een viering van de kracht van mensen en overtrof het succes van het evenement van vorig jaar met meer dan 73.000 vooraf geplande zakelijke bijeenkomsten (een stijging van ruim 19% ten opzichte van 2023) en nog veel meer toevallige zakelijke uitwisselingen die tijdens de show plaatsvonden. vloer. Het totaal aantal aanwezige bezoekers was gestegen met 10% vergeleken met vorig jaar en er waren in 2024 18% meer Hosted Buyers uit meer dan 120 landen aanwezig dan in 2023, die zaken kwamen doen met ruim 2.350 exposanten.

Als kampioen van People Power Potential liet IBTM World zien wat er kan worden bereikt als evenementprofessionals, naast de nieuwste technologische ontwikkelingen, samenwerken. In essentie belichaamde de editie van 2024 de overtuiging die alle evenementenprofessionals verenigt: dat wat mensen nodig hebben om te slagen... andere mensen zijn.

Sue Baimbridge, Chief Commercial Officer, RIHGA Royal Hotel Osaka, merkte op: “Dit is ons eerste jaar dat we aanwezig zijn op IBTM World als onderdeel van onze strategie om onze zakelijke pijplijn voor 2025 te laten groeien wanneer we onderdeel worden van de Vignette Collection van IHG Hotels & Resorts. Met 56 vergaderzalen en ruim 7.000 m² aan vergaderruimte is de markt voor zakelijke evenementen cruciaal voor ons bedrijf.

“De kwaliteit van de hosted buyers en het aantal bijeenkomsten tijdens de afgelopen drie dagen bij IBTM waren briljant. Ik keer terug naar Osaka met acht solide leads en nog eens vijf of zes zakelijke leads die ik de komende weken moet opvolgen. Het boekingssysteem voor vergaderingen en de ondersteuning die ik heb ontvangen van het IBTM-team waren uitstekend en ik kijk ernaar uit om volgend jaar terug te keren!”

Samen de toekomst vormgeven

Inzicht, innovatie, ervaringsontwerp, sociale verantwoordelijkheid, marketing, carrière en belangenbehartiging kwamen naar voren in een conferentieprogramma dat was ontworpen om de honger naar samenwerking van de industrie te voeden.

Dit werd tot leven gebracht in drie impactvolle keynote-toespraken. De vijfvoudig Britse paralympische atlete, barones Tanni Grey-Thompson, opende de Main Stage op de eerste dag met een inspirerend gesprek over de grenzeloze mogelijkheden die ontstaan ??wanneer mensen empowered worden, de teamgeest wordt gekoesterd en inclusiviteit wordt bevorderd.

Specialist op het gebied van menselijke verbindingen, Simone Heng, kwam op dag twee aan het woord met een boeiende discussie over het belang van het smeden van betekenisvolle relaties over grenzen heen nu mensen dieper het tijdperk van kunstmatige intelligentie ingaan.

Op de laatste dag werd Julius Solaris, oprichter van Boldpush, vergezeld door Goc O'Callaghan, Global Experience Lead bij Buro Happold, en Louise O'Connor, Managing Director bij Seen Presents Ltd, om een ??diepe duik te nemen in hoe de evenementenindustrie kunnen ervaringen creëren die menselijk aanvoelen in een steeds meer door technologie gedomineerde wereld.

Het plaatsen van de bouwstenen

In 2024 werden een groot aantal nieuwe functies geïntroduceerd op de toonaangevende mondiale vakbeurs, die illustreren hoe samenwerken het potentieel heeft om ideeën, vooruitgang en innovatie te inspireren. Dit omvatte Exceptional Experiences, een programma dat speciaal is ontworpen om interne evenementenprofessionals en marketeers te ondersteunen bij het creëren van ervaringen die de bedrijfsgroei stimuleren, en waarin sprekers van industriegiganten als Amazon, Tik Tok en Canva werden verwelkomd.

Het Hotel Pavilion, een speciale ruimte waar onafhankelijke en kleine groepshotels hun aanbod kunnen presenteren, maakte zijn debuut.

Net als het Forum for Advocacy, een initiatief dat senior leiders, politici, beleidsmakers, brancheverenigingen en academici samenbrengt om het bestaande gesprek over belangenbehartigingskwesties te versterken.

Met een focus op het communiceren van de economische en sociale impact van mondiale zakelijke evenementen, debatteerde het forum onder meer over hoe zakelijke evenementen een tegenwicht kunnen bieden aan de uitdagingen van overtoerisme en klimaatverandering door een positieve bijdrage te leveren aan lokale gemeenschappen. De groep besprak ook het belang van lobbyen buiten de minister van Toerisme, zodat alle overheidsdepartementen inzicht krijgen in de impact van de zakelijke evenementenindustrie op het scheppen van banen, onderwijs en innovatie.

Stemmen uit de hele wereld

IBTM World staat bekend om het feit dat het de vinger aan de pols van de industrie houdt en lanceerde op de eerste dag van de beurs het langverwachte Trends Report. Het jaarverslag, geschreven door Alistair Turner, Managing Director van Eight PR & Marketing, onderstreept het belang van talent voor de toekomst van de branche en benadrukt de opkomst van een nieuw type evenementenprofessional dat is geëvolueerd om tegemoet te komen aan de veranderende dynamiek van de sector.

The Business of Events, een toonaangevende mondiale denktank voor de evenementensector, lanceerde zijn jaarlijkse Global Destination Report. Hoogtepunten voor 2024 zijn onder meer een veelbelovende trend in begrotingsstabiliteit in ontwikkelde regio’s, evenals een aanhoudende roep om afstemming tussen de zakelijke evenementensector en het overheidsbeleid, inclusief de behoefte aan meer belangenbehartiging en directe financiële steun. Het rapport werpt licht op de aanhoudende verschillen in economische voordelen tussen de regio’s, en vestigt de aandacht op personeelsproblemen die het vermogen van de sector om aan de vraag te voldoen en groei op lange termijn te realiseren kunnen belemmeren.

Relaties verbeteren door middel van technologie

In het meest geavanceerde aanbod tot nu toe - en ter bevestiging van zijn reputatie als het leidende slimme evenement in de sector, werd een reeks opwindende nieuwe technologie geïmplementeerd op IBTM World 2024. Voorafgaand aan de beurs konden exposanten gebruik maken van Lead Booster, een gerichte tool die is ontworpen om stellen exposanten in staat meer van de juiste leads aan te trekken door het promoten van exclusieve aanbiedingen. Dit werd versterkt door de Lead Manager App, waarmee exposanten leads in realtime kunnen vastleggen, beoordelen en kwalificeren.

Door ervoor te zorgen dat bezoekers waardevoller waren dan ooit, konden deelnemers met Colleqt QR informatie over exposanten, sponsors en producten vastleggen zonder dat ze met brochures beladen tassen nodig hadden. Met een eenvoudige scan van een QR-code ontvingen bezoekers alle benodigde informatie rechtstreeks op hun telefoon en kregen exposanten de contactgegevens van bezoekers die om meer informatie vroegen, zodat er geen leads werden gemist.

Wij wijzen de weg

Claudia Hall, directeur van de IBTM Wereldtentoonstelling, zei: “Het waren drie absoluut spannende dagen, niet in de laatste plaats omdat we een heel bijzonder 20-jarig jubileum vierden in Barcelona, ??wat het gevoel van kameraadschap en saamhorigheid alleen maar versterkte. “Zoals elk jaar arriveerde onze geweldige IBTM World-gemeenschap met een honger naar kennis, een honger naar kansen en een enthousiasme om verbindingen te leggen die de wereldwijde evenementenindustrie steeds sterker zullen maken.

“Onze show stelde niet teleur. Tussen de fenomenale sprekers met hun boeiende inzichten en ideeën, onze gepassioneerde exposanten die graag meedoen, en de fantasierijke nieuwe initiatieven die zijn ontworpen om gerichte en tastbare ondersteuning te bieden, was het een ongelooflijke bijeenkomst die me eraan herinnert wat een gemeenschap we zijn in de evenementenindustrie en hoeveel wij de wereld als sector te bieden hebben.”

Fotocredits: Edward Hill Photography
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: IBTM World 2024 Vakbeurs
Algemene voorwaarden | privacy statement