Aristo Accommodaties, in 1983 opgericht door de familie Der Kinderen, is met 3 locaties in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven al 32 jaar actief op het gebied van meetings, trainingen, congressen en events binnen de business-to-businessmarkt. Voor het familiebedrijf zijn duurzaamheid en kwaliteit in de dienstverlening en klantrelaties de voornaamste pijlers van de organisatie.
‘We willen innovatief zijn, zonder concessies te doen aan onze betrokkenheid, flexibiliteit en betrouwbaarheid’, vertelt Helga Schoots (Marketing & Sales Manager). ‘Daarom zijn we altijd alert op marktontwikkelingen en initiatieven die deze ambitie ondersteunen en de merkbeleving rondom Aristo versterken. Bij het aangaan van nieuwe partnerships zijn we scherp op betrouwbaarheid en kwaliteit.’
Helga Schoots vervolgt: ‘Toen MeetingReview ons in 2012 benaderde voor samenwerking waren we aanvankelijk afwachtend. Zou het initiatief voet aan de grond krijgen binnen de MICE markt? Ook liet de uitstraling van de reviewsite te wensen over.’
Sindsdien is er veel veranderd en ook nog eens in een razendsnel tempo. Het internet en nieuwe technologie heeft de traditionele B-2-B sales een compleet nieuwe wending gegeven. De boeker gaat zelf op zoek naar informatie, producten en oplossingen en heeft talloze kanalen tot zijn beschikking. Bij B-2-B sales zijn vaak meerdere personen betrokken en besluitvorming duurt lang. Bovendien kleven er risico’s aan. Want wat als je de verkeerde locatie kiest? In hun online zoektocht helpen reviews de boeker om vertrouwen te geven dat hij of zij de juiste keuze gaat maken.
Helga Schoots: ‘MeetingReview heeft hard aan de weg getimmerd en is inmiddels een vaste waarde gebleken. Voor Aristo het moment om de samenwerking om te zetten naar een vast partnership. Bij klantrelaties gaat het om vertrouwen en geloofwaardigheid. MeetingReview helpt ons bij het bouwen aan een betrouwbaar merk en verhoogt tevens de conversie. Negatieve reviews zijn niet erg, want ze geven ons de juiste input voor onze kwaliteitsverbetering en de ontwikkeling van nieuwe services voor onze gasten. Plus het maakt ons als bedrijf geloofwaardiger.’
De locatiegegevens van Aristo zijn voortaan handig te raadplegen met extra buttons voor het telefoonnummer en een link naar de website. Ook kan de boeker rechtstreeks online reserveren. En binnenkort wordt de homepage van www.aristo.nl voorzien van de handige MeetingReview widget.
‘Samenwerken met MeetingReview betekent ook van elkaar leren en elkaar beter maken. Een uitgangspunt dat past bij ons familiebedrijf, en een gezonde basis vormt om op verder te bouwen', aldus Helga Schoots.