Koninklijke Jaarbeurs neemt onderwijsvakbeurs en kennisplatform IPON over



Koninklijke Jaarbeurs neemt IPON, de onderwijsvakbeurs met een focus op educatieve technologie, over van Reshift Digital. Deze vakbeurs is al meer dan 15 jaar het ontmoetingsplatform voor het primair onderwijs (PO), voorgezet onderwijs (VO) en MBO. Naast de vakbeurs neemt Jaarbeurs ook het officiële onderwijsinnovatie en ICT kennisplatform IPON.nl over waarmee Jaarbeurs meer dan 20.000 onderwijsprofessionals 365 dagen per jaar kan bedienen. Jaarbeurs, sinds 1965 organisator van de Nationale Onderwijstentoonstelling (NOT), breidt hiermee haar onderwijsportfolio in Nederland uit. De NOT is de grootste vakbeurs voor professionals in de kinderopvang, buitenschoolse opvang, het primair en voortgezet onderwijs. 

Onderwijsinnovatie en ICT actueler dan ooit
De vakbeurs IPON is al meer dan 15 jaar het event op het gebied van onderwijsvernieuwing, innovatie en educatieve technologie (EdTech). Het doel van IPON is om het gebruik van de nieuwste toepassingen binnen het onderwijs op een innovatieve en creatieve manier aan het onderwijs te presenteren. Herman Mantel, CCO Koninklijke Jaarbeurs: “Met trots kondigen wij de overname van de vakbeurs IPON en kennisplatform IPON.nl aan. Een strategische uitbreiding die ons onderwijsportfolio versterkt. De overname markeert een belangrijke mijlpaal en sluit goed aan bij onze wensen om naast NOT ook de EdTech kant van het onderwijs te belichten. Met IPON.nl bieden we ook het online kennisplatform aan waarmee we onderwijsprofessionals 365 dagen per jaar ondersteunen en inspireren; whitepapers, cases, webinars, artikelen, reviews en uitwisseling van ervaringen vormen daarbij de basis. Dit helpt om de digitale transformatie van het onderwijs in Nederland verder te versnellen.”

Bouwen van een nieuwe online toekomst
De verkoop van IPON is voor Reshift Digital een belangrijke stap. Paul Molenaar, CEO en mede-eigenaar van Reshift: “We zijn super blij dat we de afgelopen jaren IPON hebben uitgebreid tot dé vakbeurs voor onderwijsinnovatie en professionalisering. De overname van IPON door Jaarbeurs biedt enorme kansen. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat Jaarbeurs het merk verder gaat verstevigen en uitbouwen.”

Over Reshift 
Reshift bereikt maandelijks zo’n 8 miljoen mensen met merken als Kieskeurig.nl, ID.nl, Review.nl en Power Unlimited. Daarnaast vinden de meeste fotografen elkaar op Zoom.nl en op Zoom Academy, en organiseert ze jaarlijks evenementen voor de Java developers community in de vorm van J-Fall en J-Spring.

Op de foto v.l.n.r.: Richard Mul (Reshift Digital), Paul Molenaar (Reshift Digital), Herman Mantel (Koninklijke Jaarbeurs) en Audrey Wilschut (Koninklijke Jaarbeurs).
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Koninklijke Jaarbeurs IPON Onderwijsvakbeurs Vakbeurs Onderwijs Reshift Digital Herman Mantel Richard Mul Paul Molenaar Audrey Wilschut
Algemene voorwaarden | privacy statement