Pim Pelser verkozen tot Hotello of the Year 2015



Tijdens het HotelloTOP Year Event 2015, dat gisteren plaats vond in de Amsterdam RAI, is Pim Pelser (HHM ’05) verkozen tot Hotello of the Year 2015. Deze prestigieuze award wordt ieder jaar uitgereikt door HotelloTOP aan de hotello die het meest succesvol is gebleken, volgens mede-hotello’s. Dit jaar staat de award in het teken van het jaarthema van het HotelloTOP Year Event: ‘EGO - Use it or lose it’. Pelser mocht de award én een maatpak van New Tailor in ontvangst nemen dankzij zijn initiatief DoSocial.
 
De verkiezing
De Hotello of the Year award is de jaarlijkse verkiezing voor afgestudeerde hotello’s van een erkende Hoge Hotelschoolopleiding in Nederland, die onderscheidend presteren binnen het jaarthema. De totstandkoming van de verkiezing verschilde dit jaar van voorgaande jaren. Het nieuwe bestuur van HotelloTOP heeft in het kader van het thema de drie finalisten gekozen; succesvolle hotello’s maar juist diegenen die niet enorm op de voorgrond treden. De drie finalisten kregen tijdens het congres de kans zichzelf te presenteren in een interview met moderatoren Wenda Kielstra  van Consumatics en Frank Lindner van Food Inspiration. Na afloop van deze interviews werden de aanwezigen gevraagd te stemmen. Met 59,8% van de stemmen liet Pelser zijn concurrenten Tim Loonen (HHM ’12) en Jannette Spiering (HDH ’82) achter zich.
 
De winnaar
Pelser won de prestigieuze award door zijn werk bij DoSocial. DoSocial is een initiatief van Pim Pelser en Erik Driessen en zet zich in om eenzame ouderen een leuke dag te bezorgen door verschillende sociale initiatieven. Met meerdere partners zorgen zij voor een structurele bijdrage in de vorm van financiële middelen, kennis en expertise. “Het winnen van de Hotello of the Year award is voor mij een bevestiging dat de markt achter ons initiatief staat en het omarmt. We zullen ons blijven inzetten om de eenzaamheid onder ouderen te verdrijven en ze een leuke dag te bezorgen. Daarnaast hopen we dat iedereen eens bij zichzelf nagaat wat je te geven hebt. Dat hoeft geen geld te zijn, kennis is minstens net zo waardevol. We roepen iedereen op om hun bijdrage te delen in de Sociale Voorraadkast,” aldus een trotse Pelser. Voor meer informatie over DoSocial en de Sociale Voorraadkast zie: www.dosocial.nl en www.socialevoorraadkast.nl
 
Over Servicecenter4Hospitality
Servicecenter4Hospitality (S4H) is opgericht om service te bieden aan het grootste internationale netwerkplatform voor de horeca in Europa met als doel de contacten tussen bedrijven te verbeteren en een positieve bijdrage aan de business te leveren. S4H wil dit doel bereiken door:
 
-Het onderhouden en optimaliseren van bestaande netwerken.
-Het ontwikkelen van nieuwe initiatieven en hen verbinden met andere netwerken.
-Enthousiasmering van Young Professionals en zorgen voor een positieve introductie in de horeca.
-Het aanbieden van diensten en kennis om anderen te ondersteunen. 

Horeca gerelateerde bedrijven kunnen zich richten tot S4H voor professionele ondersteuning bij hun dagelijkse activiteiten. Deze activiteiten kunnen variëren van bestuurlijke en operationele ondersteuning aan de organisatie van evenementen en bijeenkomsten evenals het uitvoeren van secretariële taken en grafisch ontwerp. Via verschillende partnerships biedt S4H ondersteuning aan diverse bedrijven en wil het zich committeren als betrouwbare partner voor een breed scala aan activiteiten.
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Sofie Fest

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement