Zoom breidt functionaliteiten uit met Backstage-optie, session branding en webinarreacties



Virtuele evenementen zijn niet alleen gemeenschap geworden, maar zijn niet ook een cruciaal marketinginstrument om meer mensen te bereiken en te betrekken. Maar het simpelweg online streamen van een paneldiscussie of het presenteren van een samengesteld kaartspel is volgens de huidige maatstaven geen 'virtueel evenement'.

De virtuele evenementen van vandaag moeten net zo professioneel en strak zijn als alle andere programma's, en tegelijkertijd kansen bieden voor zinvolle betrokkenheid. Zoom-oplossingen halen al de complexiteit uit het hosten van hoogwaardige, boeiende virtuele evenementen en webinars, zodat jij je kunt concentreren op het leveren van een waardevolle bezoekerservaring.

Zoom introduceert daarom drie nieuwe functies waarmee je je volgende virtuele evenement met Zoom naar een hoger niveau kunt tillen.

Backstage voor Zoom Events
Een van de meest gevraagde functies voor Zoom Events was een virtuele ontmoetingsplaats voor sprekers en evenementpersoneel voor, tijdens en na een sessie. De nieuwe functie Backstage is na 17 april algemeen beschikbaar en is een permanente ruimte voor panelleden en personeel van evenementen om achter de schermen te communiceren voor, tijdens en na een Zoom Events-webinarsessie. Backstage zorgt voor een stressvrije show door panelleden, sprekers en productieploegen uit de schijnwerpers te laten terwijl ze:

-backstage communiceren met backstage met panelleden of chatberichten sturen naar panelleden in het live webinar en naar het publiek;

-Q&A van deelnemers beantwoorden, een handige optie voor diegenen die Q&A willen ondersteunen zonder voor de camera te staan;

-oefenen met het delen van schermen voordat je live presenteert;

-zich door de host naar het live webinar laten trekken, zodat je nooit meer iets mist;

-de live webinar-feed bekijken en het volume aanpassen om de inhoud in de gaten te houden.

Bovendien kunnen hosts - wanneer het doek sluit voor een nieuwe sessie - achter de schermen samen met andere sprekers en productieteams alvast de eerste successen vieren. Backstage brengt dezelfde kameraadschap van een live event naar virtuele en hybride evenementen.

Nu hoeft een webinar niet te eindigen nadat de presentatie is afgelopen. Gastheren kunnen het webinar voor alle deelnemers beëindigen, terwijl panelleden in Backstage-modus blijven om met elkaar te debriefen, ingediende vragen te beoordelen of gewoon de opwinding van een succesvol evenement te delen!

Backstage is beschikbaar voor alle Zoom Events-licentiehouders binnen het Zoom Events-platform of binnen een Zoom Webinar van een enkele sessie, gepland via de webportal van de host van het evenement.

Laat je webinars opvallen met session branding
Je hebt hard gewerkt om je merk op te bouwen, dus zet dat merk centraal tijdens je webinars terwijl je je publiek geïnteresseerd en betrokken houdt. Met de nieuw uitgebrachte sessiebranding heb je de mogelijkheid om het uiterlijk van hun webinar-sessies aan te passen. Gastheren kunnen:

-een merkbehang oploaden om de ruimte achter presentatoren te versieren. Aangepaste achtergronden geven je meer controle over het uiterlijk van je webinar, waardoor ze er unieker en professioneler uitzien;

-aangepaste naamlabels voor panelleden maken, zodat deelnemers gemakkelijk de naam, functietitel en voornaamwoorden van een panellid kunnen zien als ze ervoor kiezen deze weer te geven

-virtuele achtergronden instellen voor alle panelleden, zodat presentatoren niet hoeven te klauteren om de juiste achtergrond in een sessie te vinden. Al het voorbereidende werk wordt vooraf gedaan, zodat panelleden zich kunnen concentreren op het belangrijkste: de inhoud.

Sessiebranding is nu beschikbaar op alle Zoom Webinar-licenties en kan ook worden gebruikt tijdens je volgende Zoom-evenement.

Communiceer in realtime met je publiek met webinarreacties
Er gaat niets boven een levendig en betrokken publiek. Het collectieve gelach of applaus geeft een presentator energie terwijl de aanwezigen zich verbonden voelen met de ervaring. De tijd van virtueel presenteren en je afvragen of je webinarbezoekers wel luisteren, is voorbij. Je kunt de betrokkenheid nu al behouden met functies zoals chat, Q&A en polling. Met webinarreacties kunnen deelnemers tijdens een Zoom-webinar in realtime reageren met een emoji.

Zowel gastheren als deelnemers kunnen gebruikmaken van webinarreacties zoals zij dat nodig achten:

-gastheren kunnen op elk moment tijdens een webinar reacties in- of uitschakelen om deelname van het publiek te stimuleren.

-deelnemers kunnen ervoor kiezen om de reacties van hun collega's op hun scherm te zien om de menigte in de gaten te houden, of ze kunnen ervoor kiezen om reacties verborgen te houden.

Niet alleen vinden je panelleden het leuk om de klappende handen te zien vliegen terwijl ze een krachtige boodschap overbrengen, je teams achter de schermen kunnen nu ook volgen welke inhoud het beste presteert.
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Backstage voor Zoom Events Online events Eventplatform Session branding Webinarreacties zoom
Algemene voorwaarden | privacy statement