Tips voor Instagram Stories voor eventmanagers



Wil je graag jouw evenement of jezelf als eventmanager promoten? Zet dan eens Instagram Stories in als een visueel dagboek om bijvoorbeeld je dag als event- of locatiemanager te verslaan. Met Stories zoals deze ben je zichtbaar bij je doelgroep en krijg je beter contact met je volgers. Ga dus met de volgende tips aan de slag!


Maak het speels
Ben je aanwezig tijdens een evenement en wil je een Story maken? Denk als een regisseur en neem je volgers mee. Hoe verloopt je reis? Waar kom je aan? Waar is het te doen? Wissel foto’s en video’s af en maak gebruik van stickers of gifjes. Kleine, bewegende elementen maken foto’s speelser. Zit er geen geschikt gifje tussen? Maak dan een business account via giphy.com aan en laat je eigen gifje goedkeuren. Speel ook met verschillende lettertypes en bewegende letters. Onderaan je Story kun je ook een emoji-slider toevoegen waarmee mensen kunnen aangeven hoe leuk of belangrijk ze jouw post vinden. Stel ook zeker een vraag om interactie te creëren (en neem de moeite om deze te beantwoorden!), maak maar deze vraag niet te lastig. Mensen zijn aan het swipen en lezen.

Gebruik tags en hashtags
Net als bij posts is het belangrijk dat je mensen in je Story tagt (@naam) zodat zij een melding krijgen en kunnen reageren op je post. Communiceer als organisator van het event welke hashtags de deelnemers kunnen gebruiken zodat mensen die zoeken naar het betreffende evenement of bedrijf je post tegenkomen. Hashtags werken overigens niet voor stories, alleen voor berichten en reels, dus stimuleer deze juist als je een event hebt.  

Kies het juiste moment
Denk ten slotte goed na over het moment waarop je post. Heb je gedurende de dag tijd om verschillende Stories te maken, dan is dat een ideale manier om mensen op de hoogte te houden. Je Story staat na het posten namelijk vooraan waardoor deze eerder wordt opgemerkt. Het is dan de kunst om binnen een paar uur de interactie op gang te brengen zodat de post aan meer mensen wordt getoond. Wil je je het liever beperken tot één post, plaats deze dan aan het einde van de dag als terugblik op de dag. 

En ten slotte nog even dit: neem rustig de tijd en doe het in één keer goed, aanpassen kan niet!


Dit artikel is gebaseerd op de tips en tricks van social media expert Kirsten Jassies, afkomstig van de kennissessie van Locatietour Delft


 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Sofie Fest

Tags: tips Instagram Stories
Algemene voorwaarden | privacy statement