Dit wil je weten over de nieuwe evenementenlocatie The B House (Novotel Amsterdam Schiphol Airport)



Sinds de opening van het Hoofddorpse Novotel Amsterdam Schiphol Airport spelen bijen een prominente rol in het hotel. Deze insecten zijn dan ook de inspiratiebron geweest voor The B House, een gloednieuwe, social events en meeting locatie die is voorzien van een indrukwekkende hoeveelheid plug and play AV.

Corona vraagt om de nodige creativiteit van hoteliers, zeker als je een nieuwe locatie te promoten hebt. Voor de lancering van The B House liet Novotel Amsterdam Schiphol Airport een bijzondere animatievideo maken waarin een honingbij de kijkers meeneemt door het hotel, met als hoogtepunt The B House. Deze inpandige locatie heeft een oppervlakte van 260 m2, een nokhoogte van 7,5 meter en is vormgegeven als een glazen kas, gemaakt van zwart gepoedercoated staal. “De inrichting is speels en fris; met verschillende soorten lampen in de vorm van honingraten, meubels met een natuurlijke look and feel, een groene achterwand en veel daglicht”, vertelt General Manager Floris Licht. Wat de nieuwe locatie extra bijzonder maakt, is de plug and play AV. “The B House is uitgerust met een ledwall van 15 m2 en diverse trussen voor lampen en eventuele extra AV. Met behulp van een iPad kan de host van het event heel gemakkelijk zelf het volume, de verlichting en de doeken bedienen. Dit alles zit standaard bij deze locatie inbegrepen, terwijl je hier bij andere locaties een meerprijs moet betalen. The B House is naast divers dus ook betaalbaar.”
Naamgever
The B House is vernoemd naar de honingbijen die sinds de opening van het hotel een vaste plek hebben in het pand hebben. In het hoogseizoen zijn dit er maar liefst 500.000. “De bijenpopulatie in Nederland is in gevaar en dat heeft impact op onze voedselvoorraad. Om hen te helpen hebben we in 2016 acht bijenkasten in de hoteltuin en op de sedumdakken van de grote vergaderzalen geplaatst. Twee van deze kasten hebben na het voltooien van de bouw weer een plekje tussen The B House en het restaurant gevonden. In de foyer van deze nieuwe locatie kan je straks dus van achter glas de bijen van het vriendelijke Groningse ras Buckfast zien vliegen.” Inmiddels hebben tien andere hotels van Accor ook deze kasten geplaatst en draagt imker Erik Dolstra van MeerBijen zorg voor alle hotelbijen. De honing wordt gebruikt voor ontbijt, lunch, diner en zoetigheden. Ook wordt er een eigen Accor Honeybee-r mee gebrouwen.
Social events
Met de introductie van deze nieuwe eventlocatie wil het hotel in Hoofddorp nieuwe type events aantrekken. “Denk aan feesten, gala’s en partijen, maar ook aan productlanceringen voor nieuwe elektrische auto’s die eenvoudig vanuit de garage door de dubbele deuren naar binnen gereden kunnen worden. Ook komen de bruidsmodeshows inclusief catwalks - die we al eerder hebben mogen verzorgen - hier nog beter tot hun recht vanwege de mooie setting en het daglicht. Daarnaast zijn we vanaf nu een officiële trouwlocatie. Je kunt bijvoorbeeld de ceremonie en het diner in The B House organiseren en tussendoor borrelen op het Galaxy Deck.”

Vier grote zalen
Met de komst van The B House zijn er ook meer mogelijkheden voor wat betreft de grote en complexiteit van de gebruikelijke evenementen. “We hebben al ruime ervaring met congressen, vergaderingen en andere bedrijfsevents. Deze vonden tot op heden altijd plaats in een van onze 17 zalen van verschillende afmetingen op de eerste verdieping, waaronder onze balzaal van 420 m2. Met de komst van The B House hebben we nu drie zalen met een oppervlakte tussen de 240 en 420 m2, waarbij de balzaal eventueel nog in twee zalen van 210 m2 opgedeeld kan worden. We kunnen voor events tot 400 personen nu dus echt alle kanten op.”
Onderscheidend vermogen
Het bijzondere verhaal achter The B House heeft de aandacht getrokken van diverse eventmanagers. De eerste kleine events beginnen nu weer plaats te vinden. Het grotere werk staat pas gepland voor na de zomer. “Als hotel moet je jezelf continue uit blijven vinden, zeker gezien het feit dat het aanbod aan hotels en locaties groeit terwijl de vraag nog steeds op een erg laag niveau ligt. Door middel van storytelling en de flexibele plug and play AV blijven we ons met The B House onderscheiden in de markt.” 

Ook richting de leisure hotelgasten is goed nagedacht over de positionering van het hotel. “We hebben tijdens Corona bijvoorbeeld het terras aangepakt en uitgebreid. Ook is het aantal gerechtopties inclusief animaties van Le Petit Chef verhoogd van vier naar negen. Le Petit Chef is een geanimeerde 3D-diner ervaring waarbij 4K beamers voorafgaand aan elke dinergang een animatie op tafel projecteren die betrekking hebben op het eten en de avonturen van deze kleine chef-kok.” 

Daarnaast biedt het hotel gasten in samenwerking met VRcafe Haarlem straks de eerste Hotel VR-gaming experience aan. “Deze VR games kunnen gasten spelen op de eigen kamer of op het Galaxy Deck op de begane grond waarbij we dan ook een hapje en drankje kunnen serveren. In totaal zijn er meer dan 40 games en escape rooms beschikbaar. Op die manier laat je zien dat een hotel veel meer kan zijn dan enkel een kamer, met douche en ontbijt. Gewone hotels zijn er al meer dan genoeg.”  


Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Meeting Magazine en je ontvangt in juli de nieuwste editie inclusief dit artikel als gratis e-magazine.

Liever een print-editie? In onze webshop kun je losse nummers of een jaarabonnement aanschaffen (gratis verzending in Nederland).

 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Sofie Fest

Tags: The B House Novotel Amsterdam Schiphol Airport Eventlocatie Social events locatie Hoofddorp Duurzame locatie Hotel
Novotel Amsterdam Schiphol Airport | bekijk uitgebreid bedrijfsprofiel
Taurusavenue 12
2132 LS
Hoofddorp
Nederland
Algemene voorwaarden | privacy statement