Evenementenindustrie kleurt rood tijdens Night of Live



De klok tikt door en de tijd dringt voor de evenementenindustrie. De sector staat door COVID-19 op de rode lijst van acuut bedreigde industrieën. Daarom kleurt de evenementenindustrie haar locaties en gebouwen rood in de nacht van 25 op 26 augustus 2020. 

Iedereen kan meedoen: evenementenlocaties, hotels, eventorganisatoren, musea, festivalorganisatoren, cateraars, licht- & geluidsbedrijven, interieur- & decoratie-experts en entertainment-bedrijven. 

Al deze professionals in Nederland zullen in de nacht van 25 op 26 augustus hun gebouwen rood licht uitlichten om de liefde te verklaren aan het vak en iedereen binnen de branche van mental support te voorzien. Daarnaast willen we de aandacht van de politiek én de rest van ons land vestigen op de dramatische situatie waarin zeker ook onze industrie zich op dit moment bevindt.

Naast het hart dat we onze vakgenoten hiermee onder de riem steken, willen we het grote publiek van Nederland bereiken om de alarmerende toestand van de evenementenindustrie te benadrukken: het kan ons niet duidelijk genoeg zijn hoe nijpend de situatie is. Dit kan alleen door een grootschalige campagne die real-time en op vele locaties verspreid over heel Nederland plaatsvindt en alle media-aandacht krijgt: tijdens deze speciale nacht zijn wij samen LIVE! 

In Duitsland deden 7700 locaties mee
Het idee voor Night of Live komt uit Duitsland van de heer Tom Koperek en zijn team en partners van LK Aktiengesellschaft. Zij zijn de initiator van Night of Light in Duitsland dat plaatsvond met dezelfde gedachtegang en dezelfde doelen tijdens de nacht van 22-6-2020 op 23-6-2020. Het was een megasucces met meer dan 7.700 deelnemende locaties, een half miljoen kijkers en veel aandacht van de Duitse media. Zij hebben ons geïnspireerd dit concept ook in Nederland uit te rollen.

Night Of Live is een initiatief van Venue Marketing.

Klik hier voor meer informatie
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Venue marketing night of live code rood
Algemene voorwaarden | privacy statement