American Express Global Business Travel introduceert Travel Vitals™



American Express Global Business Travel (GBT) heeft vandaag Travel Vitals™ gelanceerd, een dynamisch online platform waar reizigers en travelmanagers op één plek alle informatie kunnen vinden die ze nodig hebben voor, tijdens en na een zakenreis. Gegevens uit honderden bronnen worden bijeengebracht, zodat gebruikers reisrichtlijnen kunnen raadplegen per bestemming, luchtvaartmaatschappij, luchthaven, hotelketen, spoorwegmaatschappij en aanbieder van vervoer over land. De know-before-you-go-tool toont reisbeperkingen voor specifieke locaties en identificeert pieken en hotspots van Covid-19-infecties.

Het online platform is gratis en beschikbaar voor alle travelmanagers, reismanagementbedrijven (TMC's) en reizigers. Voor GBT-klanten en -reizigers zorgt Travel Vitals™ voor routespecifieke informatie via digitale kanalen, waaronder de Amex GBT mobiele app, chat en online bookingtools (OBT's). GBT-reisadviseurs die telefoongesprekken en berichten over de hele wereld beantwoorden, hebben ook volledige toegang tot het platform en dragen zo realtime bij aan de verfijning van lokale informatie.
 
Mark McSpadden, Vice President of Product Strategy and Experience van GBT: "Reisinformatie is belangrijk om vertrouwen op te bouwen en een gevoel van zekerheid te geven. We moeten snel relevante gegevens bijeenbrengen in een wereld waarin de richtlijnen dagelijks veranderen. Reisinformatie is dynamisch en we updaten het online platform dagelijks. Maar gezien de veranderlijkheid van de situatie, kunnen we alleen zo actueel zijn als de beschikbare informatie. Daarom verwelkomen we aanvullende gevalideerde bronnen. We doen dit omdat we, vanaf nu, elke reis moeten beheren alsof we een evenement plannen. Het deur-tot-deur-reismanagement is al lang een streven binnen onze branche, maar dat is onder deze omstandigheden niet voldoende. De rol van de TMC begint nu zodra voor het eerst duidelijk wordt dat het nodig is om te reizen en eindigt lang nadat de reiziger naar huis is teruggekeerd.”
 
Voor travelmanagers is Travel Vitals™ geïntegreerd in het reis-auditproces en kan het waarschuwingen activeren wanneer reizen worden geboekt naar bestemmingen met een hoog risico. Via rapportage worden toekomstige boekingen in de gaten gehouden. Dit auditproces draagt bij aan het naleven van het reisbeleid wanneer hotelovernachtingen of vervoer over land niet samen met de vliegreis worden geboekt. Omgekeerd worden via rapportage boekingen uit het verleden bijgehouden, wat van cruciaal belang is als de bewegingen van een persoon achteraf moeten worden getraceerd vanwege een piek in het infectiepercentage op een specifieke locatie.
 
Hoewel Travel Vitals™ voor iedereen online beschikbaar is, volgt GBT bewust een mobile-first-strategie om klanten en reizigers maximaal vertrouwen te geven. "We willen dat reizigers onderweg gemakkelijk toegang hebben tot deze informatie. Chatten met een GBT-reisadviseur via de mobiele app, gebruikmaken van berichtenservices zoals Apple Business Chat of tijdens een reis meldingen van de travelmanager ontvangen, helpen reizigers allemaal om zich zelfverzekerd en verbonden te voelen”, voegt McSpadden toe.

 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: American Express Global Business Travel Travel Vitals™ online platform Travel Management deur-tot-deur-reismanagement reisinformatie
Algemene voorwaarden | privacy statement