Van der Valk nummer één op het gebied van klantbeleving



Uit de Nederlandse Customer Experience Excellence Analysis 2019, een onderzoek van KPMG, is gebleken dat Van der Valk Hotels & Restaurants zich de nummer één van Nederland op het gebied van klantbeleving mag noemen.  

In het onderzoek dat onder ruim 5.000 Nederlandse consumenten is uitgevoerd, zijn meer dan tweehonderd verschillende merken in tien sectoren vertegenwoordigd. Van der Valk klimt vier plaatsen omhoog ten opzichte van het onderzoek van vorig jaar en is dit jaar de terechte koploper, gevolgd door bol.com en Lush. De deelnemende merken zijn beoordeeld op zes verschillende factoren: personalisatie, integriteit, verwachtingsmanagement, oplossingsgerichtheid, tijd & inspanning en empathie. Van der Valk behaalde de hoogste score in vijf van de zes factoren.

Van der Valk blijft innoveren en zorgt ervoor dat de gast hierin centraal staat. Van der Valk is groot voorstander van klantgerichte technologieën zoals het aanbieden van digitale bonnen (‘Digibon’), mobiel betalen en apps waarmee gasten online eten en drinken kunnen bestellen. Naast ontwikkelingen op het gebied van technologie, blijft ook de menselijke touch heel belangrijk. De consumenten uit het onderzoek waarderen de hotelketen voornamelijk vanwege het gevoel van ‘echte gastvrijheid’ en de extra moeite die werknemers nemen om de verwachtingen van de gast keer op keer te overtreffen.

Het volledige onderzoek is hier te bekijken.  

Bekijk hier ook een video over de customer journey van Van der Valk. 

Over Van der Valk
Nederlands oudste en grootste hotelketen Van der Valk heeft meer dan honderd hotels verspreid over Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en de Nederlandse Antillen. Eind jaren 20 van de vorige eeuw gestart als eetcafé in Voorschoten door Martinus en Rie Van der Valk. Nu neemt de vierde generatie het roer over van de derde generatie en in sommige hotels is de vijfde generatie al aan het meewerken.