Happy Socks effectief in versterken relaties hotel



Hotels kennen de continue zoektocht naar unieke, opvallende en leuke relatiegeschenken om gasten en relaties aan zich te binden. Gepersonaliseerde Happy Socks lijken een schot in de roos te zijn.

Dit jaar werkt Novotel Amsterdam Schiphol Airport alweer voor het derde jaar samen met het bedrijf, dat speciale Novotel-Happy Socks produceert. Het hotel stelt deze sokken gratis beschikbaar aan klanten en zakelijke relaties. “Wij zoeken manieren om mensen positief aan ons te laten terugdenken.”


Als ‘managed hotel’ onder het label Novotel binnen de hotelgigant Accor kan Novotel Amsterdam Schiphol Airport zich onderscheiden met haar uitstraling als frisse, industriële, groene, Hollandse en moderne accommodatie.

General manager Floris Licht en zijn collega’s vormen een hecht team, willen innovatief verbinden en zien humor als belangrijk onderdeel van de bedrijfscultuur. Zo is Licht – als persoonlijk fan – een samenwerkingsverband aangegaan met het bedrijf Happy Socks, dat zoals bekend vanuit Scandinavië de wereld voorziet van zeer kleurrijke sokken waar iedereen vrolijk van wordt.

Eigen Novotel-Happy Socks
Op verzoek van Licht heeft Happy Socks een eigen sokkenlijn ontwikkeld voor Novotel Amsterdam Schiphol Airport, waarvan er inmiddels al 25.000 zijn verspreid. Onder gasten, maar ook onder zakelijke relaties zoals event planners. Ze zijn een grote hit op internationale vakbeurzen, waar Licht ze ook laat verspreiden.

Floris Licht: “Wij zoeken steeds naar manieren om de klant of relatie later nog eens positief aan ons te laten terugdenken. Eén manier die goed werkt, zijn dus deze geweldige sokken. Intussen bieden collega-Novotels die via ons ook aan. En de reacties zijn altijd positief. Bijvoorbeeld van de wethouder Economische Zaken van de gemeente Haarlemmermeer die erover tweet als hij ze aan heeft. Of van medewerkers van de RAI die na een event daar vervolgens op social media hun nieuwe sokken tonen. Anders dan anderen, creatief en vrolijk, dat is wat wij willen uitstralen.”

Malin Zetterberg, Sales Coordinator bij Happy Socks: “We zijn erg blij met deze samenwerking, die maar weer eens bewijst dat je met vrolijkheid ver komt. De Novotel-sok is uniek, met een design dat nooit eerder op een Happy Sock is gebruikt. De uitbreiding van de samenwerking naar meer hotels van de Accor-hotelketen én het verwachte grotere volume aan bestellingen van Novotel zijn voor ons het mooiste compliment.” 

Eigen honing en honingbier
En bij alleen Happy Socks houdt het niet op. Zo is het hotel een ‘thuis’ voor bijna een half miljoen honingbijen van Imker Erik Dolstra van MeerBijen, waarvan de honing in de hotelkeuken wordt gebruikt. De imker was zo enthousiast over de samenwerking dat hij inmiddels al bij dertien Accor-hotels enkele volken heeft staan met in totaal rond 1,5 miljoen honingbijen.

Najaar 2018 is met onder andere deze honing bij de Jopenbrouwerij in Haarlem het Accor-Honeybee-r gebrouwen. Begin oktober is zo’n 30 hectoliter Honeybee-r gebrouwen, gecheckt op kwaliteit en afgevuld. Dat zorgt in totaal voor meer dan 3000 flesjes en 80 fusten van 20 liter. Voor diverse aangesloten hotels zijn ook 5000 bierviltjes en 500 glazen besteld, allemaal met het Honeybee-rlogo.