Voor wie draai jij je om?



Als je praat over “The blind Audition” krijgen steeds meer mensen het beeld van draaiende stoelen van coaches die in het televisieprogramma The Voice op zoek zijn naar een nieuw zangtalent. Alleen op basis van de stem en niet de gehele presentatie moet je besluiten of je wel of niet de auditiekandidaat in je team wilt hebben. Ben je onder de indruk dan druk je op een grote knop en draait de stoel om. Vanaf dat moment kan je kennis gaan maken met de persoon achter de stem.

Het concept is inmiddels bekroond met een Emmy, actief in meer dan 150 landen en goed voor een mega omzet voor Talpa Media. Als je alles plat slaat dan gaat het feitelijk om de eerste indruk. Zoals Harvard University heeft onderzocht is bij een eerste kennismaking de eerste indruk in 2 seconden bepaald. Voor websitebezoeken blijkt dat je 0,6 seconden extra hebt aldus de Science & Tech University uit Missouri.

Wanneer heb je voor het laatst je eigen website en die van je concurrent bekeken?

Die eerste indruk over bedrijven doen we steeds vaker online op. Ik daag je uit om naast je eigen website de websites van 7 concurrenten te openen. Nodig 3 collega’s uit en bekijk zo objectief mogelijk de verschillende websites. Welke site maakt het meeste indruk tijdens zo’n eerste contact?

Op het moment dat de eerste indruk positief is zie je dat bezoekers langer op de site verblijven en sneller genegen zijn contact op te nemen voor een nadere kennismaking. Ze hebben zich om in John de Mol termen te spreken omgedraaid.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement