Reviews: Ten minste houdbaar tot?



De eerste zonnestralen komen door het wolkendek, de temperatuur loopt op, de BBQ kan bijna aan. Hoe staat het eigenlijk met de houdbaarheid van de barbecuesausen in de koelkast? Zijn die nog te gebruiken? Even checken. Gelukkig! “Houdbaar tot 10-2023”.

Zo werkt het nou ook met reviews. Iedereen kijkt van wanneer een review is. Een review van 2020 zegt niet zoveel meer. Bij reviews heb je een houdbaarheidsdatum. Die hoef je niet eens na het lezen koel en droog te bewaren.

Het blijkt dat vooral recente reviews waarde toevoegen aan jouw bedrijf of dienst. We houden kennelijk van vers! Maar hoe vers is vers? Uit diverse onderzoeken blijkt dat het grootste deel van de kopers op zoek zijn naar beoordelingen van de afgelopen 12 maanden. Een iets kleiner deel vindt de afgelopen 6 maanden alleen relevant, een vergelijkbaar deel tot 18 maanden.

En als de reviews ouder zijn dan 18 maanden?

  1. Kiezen ze voor een ander
  2. Moeten ze meer werk verrichten om een keuze te maken
  3. Gaan ze mogelijk door maar met minder vertrouwen

Moet je dan alleen maar recente reviews hebben?

Nee hoor, gelukkig niet. Door de historie van reviews kunnen kopers meten hoe innovatief de leverancier is. En of hij snel en adequaat op reviews reageert. De combinatie van een mooie reviewhistorie én recente reviews levert de beste toegevoegde waarde.

Kortom, blijf reviews verzamelen om je product of dienst makkelijker verkocht te krijgen!

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags: Reviews contentmarketing MeetingReview
Algemene voorwaarden | privacy statement