Filter jij je reviews al op je sociale media kanalen?



In onze moderne wereld, waar de meeste mensen naar alles op internet zoeken, moet je investering in online vindbaarheid. Belangrijk is om bij zoekresultaten op pagina één van Google te verschijnen. Google beloont de meest populaire en prominente bedrijven binnen hun marktgebieden. Daarmee blijft het succesvol antwoord geven op de zoekvraag. Google toont bij je bedrijfsprofiel ook reviews van sociale media zoals Facebook.

Een handige tool voor het beheren van je online reputatie via sociale media is Reputation Saver. Hiermee kan je een ontevreden klant weerhouden om een slechte beoordeling op je sociale media achter te laten. Hoe werkt het? Als een klant op de 5-sterrenreview klikt, vraagt Reputation Saver de bezoeker om te kiezen uit een platform waarop ze een beoordeling willen achterlaten. Ze kunnen kiezen uit onder andere Google+ & Facebook en gaan rechtstreeks naar je sociale mediapagina om een beoordeling achter te laten. Als ze kiezen uit 1 tot 4 sterren, wordt de gebruiker doorgezet naar een contactformulier om contact met je op te nemen in plaats van een beoordeling achter te laten.

We raden een actieve redactie of bovenstaande filterfunctie zeker aan. Je online aanwezigheid kan immers je bedrijf maken of breken. Potentiële klanten of gasten kunnen eenvoudig je producten of diensten vinden wanneer ze Google of andere belangrijke zoekmachines gebruiken. Als de vele ervaringen die ze dan lezen betrouwbaar zijn dan wekt het vertrouwen. Hoe meer vertrouwen des te meer clicks je kan verwachten. Meer clicks leiden tot meer conversie én klanten.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement