Style in Travel creeert onvergetelijke incentives en groepsreizen: Reizen is beleven




Alhambra, Granada (Spanje).

Style in Travel is al meer dan 35 jaar actief in de reisbranche en staat bekend om de maatwerkreizen voor zowel de consument als de zakelijke markt. Meeting Magazine ging in gesprek met Monique Meijer, manager groups & incentives, en ontdekte dat niets te gek is voor deze reisspecialist.


Wat is volgens jou de meerwaarde van een incentive?

Een incentive of groepsreis wordt vaak ingezet om mensen te belonen, als een stukje waardering. Reizen is beleven en om die reden blijft het veel langer beklijven dan wanneer je je tevredenheid in geld uitdrukt. Wat je vaak ziet is dat het een positieve impact heeft, zoals een verhoogde motivatie, verbeterde prestaties, een versterkt teamgevoel, een hogere klanttevredenheid en/of betere bedrijfsresultaten.


Monique Meijer.

Hoe zien jullie incentives/groepsreizen eruit?

Dat is zo ontzettend verschillend. We kunnen bijvoorbeeld voor tien mensen een reis organiseren, maar laatst zijn wij bijvoorbeeld met een groep van tachtig personen naar Marokko gevlogen. We hoeven ons niet te houden aan vaste routes of arrangementen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Vaak hebben bedrijven wel al een beetje een idee wat ze willen, maar is het aan ons om goed door te vragen. 'Wil je naar een stad, of juist naar het platteland', is een vraag die aan bod kan komen, maar ook 'wil je een reis met een thema?'. We kunnen het helemaal invullen zoals de klant het wil en vinden het juist leuk om van de gebaande paden af te wijken. Wanneer iemand aangeeft graag naar Spanje te willen, stellen we ook de minder voor de hand liggende steden voor zoals Bilbao of Granada. Dit geldt ook voor de landen die we bezoeken. Zo is Albanië echt een leuke bestemming, waar je misschien niet zo snel aan denkt. Qua activiteiten kiezen we samen met de klant graag de bijzondere dingen uit. Met name ontmoetingen met locals spelen vaak een belangrijke rol in onze reizen. Door in contact te komen met locals, leren ze het land pas echt kennen. Deze ontmoetingen zijn bijzonder waardevol en worden niet snel vergeten.


Carmelite Basilica, Valetta (Malta).

Welke reis is jou het meeste bijgebleven?

Een groep die naar Rome ging en vanuit daar met de trein naar Napels reisde, om onder andere Pompeï te bezoeken en met de helikopter naar Capri te vliegen. Heel spectaculair. Ook de foodtour die we met een groep bouwers hebben ondernomen in Noorwegen vergeet ik niet snel meer. We gingen naar een restaurant dat op het water lag en alleen bereikbaar was per boot. De volgende dag maakten we een ritje in een stoomtrein en gingen we met een kabelbaan omhoog om in een restaurant boven op een berg te eten. Ook wat meer bescheiden reizen kunnen heel bijzonder zijn. Zo hebben we ooit eens met een groep voetbalstadions in Italië bezocht, waarna we pizza's gingen bakken bij de lokale pizzeria.

Wat onderscheidt jullie reisorganisatie?

Naast dat bij ons (bijna) alles mogelijk is qua bestemming, zijn wij echt van het ontzorgen. Vanaf het moment dat de aanvraag binnenkomt tot de aftersales, wij regelen alles zelf. Iedere reisconsulent heeft zijn of haar eigen specialisme. Zo ben ik zelf gespecialiseerd in Spanje, Portugal, Italië en het Midden-Oosten, maar heb ik ook collega's die veel ervaring hebben met reizen naar andere bestemmingen binnen Europa en naar de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en Afrika. Zo weten we in ieder land de mooiste plekjes te vinden voor onze klanten. We werken in het desbetreffende land met lokale agenten, maar wanneer een bedrijf graag iemand van ons meeneemt om de reis te begeleiden, is dit ook mogelijk."


Isola Vulcano, Italië.


Naar welke reizen is momenteel veel vraag?

Culinaire reizen doen het altijd ontzettend goed. Met name wanneer mensen Zuid-Europa bezoeken, willen ze er altijd wel iets culinairs in verwerkt hebben. Onder de naam Cazebonne organiseren we deze wijn- en culinaire reizen, die variëren van eenvoudig en lokaal tot exclusieve proeverijen en authentieke culinaire ervaringen om de reizigers een onvergetelijke reis te bezorgen. Ook hierbij wijken wij graag af van het gangbare. Zo reden wij met een groep in Portugal samen met de wijnboer in Jeeps door een enorme wijngaard, kregen we uitleg over de wijnproductie en werd er wijn geproefd. Daarna dineerden we aan mooi gedekte tafels midden in de wijngaard waar we, naast de wijn, lokale gerechten voorgeschoteld kregen.

Welke bestemming is wat jou betreft een echte must-visit?

Dat zijn er zoveel! Als ik er echter toch een moet kiezen, dan is het Oman. Veel mensen zijn al in Dubai geweest, maar Oman is zoveel mooier met al zijn wadi's en natuurschoon. Of wat te denken van de enorme Sultan Qaboos Moskee in Muscat met een Swarovski-kroonluchter van veertien meter hoog en een Perzisch tapijt zo groot als een voetbalveld? Oman biedt een mix van cultuur en natuur!

www.styleintravel.nl

 

 

 

 

 

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags: Style in Travel Incentive Monique Meijer
Algemene voorwaarden | privacy statement