Lees de nieuwste editie van Meeting Magazine online





Onze nieuwste editie is uit! In deze editie vind je onder andere:

-de coverstory over de vernieuwde Midden Nederland Hallen. Het is misschien wel een van de meest spectaculairste uitbreidingen in eventland; in een jaar tijd onderging de Midden Nederland Hallen een magische metamorfose. Met rijdende tribunes en LED-walls in de theaterhal en de hoogste kas van Nederland zet het complex een nieuwe standaard neer als het om beleving gaat. Ook de bestaande evenementenhal heeft een upgrade gekregen. Deze drie werelden sluiten perfect aan bij wat eventorganisatoren nodig hebben om onvergetelijke herinneringen te creëren; 

-het vierde artikel over de nieuwe generatie eventprofessionals. In haar serie artikelen duikt Ingrid Rip dieper in de behoeften van de next generation binnen de evenementbranche. Ditmaal zit Ingrid met vier jonge professionals van buiten de branche aan tafel, die studies aan het afronden zijn of net gestart met werken. Ook hen legt ze een aantal vragen voor over onze branche;

-een interview met Thomas Mulder van We Are Live over de organisatie van de D-Day herdenking op de Normandy American Cemetery and Memorial. Deze wordt elke vijf jaar door de American Battle Monuments Commission (ABMC) georganiseerd. Dit jaar vond de herdenking plaats op 6 juni. We Are Live mocht de live registratie en showregie van dit event verzorgen;

-een artikel van René Pouwelse over het kiezen van de juiste partner voor je eventtechniek. Voor veel eventmanagers en andere opdrachtgevers is het soms een hoofdpijndossier. Hoewel techniek een belangrijk deel van het event en het budget uitmaakt, lijkt het soms of mensen zich neerleggen bij een enorme kostenpost of bedenkelijke kwaliteit. En dat is opmerkelijk anno 2024. Want kwaliteit en budget spelen altijd een grote rol in events;

-een interview met Paul Gruijthuijsen van het Voorfinancierings- & Garantiefonds (VGF). In 2013 werd Paul aangesteld als projectmanager. Sindsdien hanteert het VGF ook een meer proactieve aanpak voor het promoten van diens activiteiten, dat heeft geleid tot mooie resultaten;
 
-een artikel over het inzetten van AI. Aan het gebruik van generatieve AI-tools zitten zeker grote voordelen, maar voor de maatschappelijke kosten is nog niet veel aandacht. Volgens auteur en keynote-spreker Aaron Mirck zouden we een wat meer kritische houding ten opzichte van AI moeten innemen. 



Nieuwsgierig? Bekijk hier de complete editie online.
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement