Interview Danny Luurssen, De Guldenberg: "Denken in concepten is onze nieuwe manier van werken"



Toen de coronacrisis uitbrak, besloot food en beverage manager Danny Luurssen van Hotel Guldenberg elke week een nieuw take away menu aan te bieden. Eigenaar Dennis Münninghoff filmde de manager met zijn iPhone en zette de filmpjes op Facebook. Inmiddels is Danny een fenomeen in Helvoirt en omstreken en kijken leisure en zakelijke gasten uit naar zijn nieuw creatieve concepten. 


Danny omschrijft zichzelf als iemand die niet stil kan zitten. Dat verklaart mede het ene na het andere succesvolle concept dat hij bij Hotel Guldenberg in het Brabantse Helvoirt lanceert. “Alle concepten zijn voortgekomen uit ongeduldigheid en ondernemerschap. Toen de crisis uitbrak, kwam alles hier stil te liggen. Ik dacht toen bij mezelf: wat vind ik zelf leuk en wat kan er nog. Ik begon met het aanbieden van take away menu’s en trapte af met rijsttafels. Dennis filmde mij tijdens het bereiden van de gerechten en postte het filmpje online. Ook ging ik zelf met de iPhone natuurgebied het Bossche Broek in om een wandelroute uit te stippelen. Op die manier kun je van niets toch iets maken. Dat sloeg aan en het aantal volgers op de Facebookpagina het Hotel Guldenberg steeg.”



Bioscoop met chesterfield-banken
Ondertussen besloten eigenaren Dennis en Franki Münninghoff verder te investeren in het pand. Ook daar werd Danny bij betrokken. “Tijdens de crisis vonden er geen vergaderingen en congressen plaats. We besloten toen om de voormalige kapel, voorheen een conferentiezaal, om te bouwen tot Club Acapalla: een full-service bioscoop inclusief bar en aangesloten bij de Nederlandse bioscoopbond. De inrichting is geïnspireerd op steam punk. Aan de muren hangen bijzondere objecten zoals een oude gitaar van Ilse de Lange. Tijdens de verbouwing lieten we steeds een paar voorbijgangers een kijkje nemen. Zij zijn nu een van de trouwste bezoekers. Ook de zakelijke markt staat te stuiteren om langs te komen. Een bioscoop waar je kunt plaatsnemen in chesterfield-banken geeft een heel andere beleving aan je bedrijfspresentatie.”  



Reuring bij de frietkar

Een ander succesvol concept dat blijft, is de frietkar. “Vanuit de gedachte dat wandelen en een frietje halen tijdens de lockdown nog mogelijk was, benaderde ik friettent Pieperz in Veghel. Zij maken friet van verse aardappelen. Hun frietkar stond stil, dus vroeg ik of deze kar op het terrein van de Guldenberg kon uitventen in ruil voor de inkoop van hun friet. Ik wist dat chef-kok Thomas van Sandvoort van restaurant Flicka bezig was met het ontwikkelen van een snack, dus vroeg ik of ik deze ook kon verkopen in de kar. De snacks en de loaded fries, friet met diverse culinaire toppings, zorgden voor veel reuring. De beide dames die normaal gesproken het ontbijt verzorgen, stonden ineens friet te bakken. Er gaat nog steeds 200 tot 300 kilo friet per week doorheen. Inmiddels heb ik een foodtruck laten ontwerpen die we vanaf augustus kunnen inzetten. Vanuit de truck kunnen we bijvoorbeeld gasten tijdens een wandeling een frietje of een gezonde snack zoals een smoothie aanbieden. In november van dit jaar mogen we een diner voor 150 personen bij een sportclub verzorgen. Dan serveren we vanuit de foodtruck op streetfood geïnspireerde gerechten.”



Promofilmpje voor Danny's Kumpulan met Danny in de hoofdrol, gepost op de Facebookpagina van Hotel de Guldenberg (helaas is dit event vanwege de coronamaatregelen geannuleerd)

Authentiek
Hoe verklaart Danny het succes achter deze concepten? “De filmpjes die we maken en op Facebook plaatsen zijn nog steeds een beetje provisorisch. Ik houd een spiekbriefje met steekwoorden bij de hand zodat ik geen belangrijke dingen vergeet. Dat maakt het denk ik authentiek en herkenbaar. Volgens Dennis komen de gasten zelfs speciaal voor mij. Wat ook meespeelt, is dat je met deze concepten van eten en drinken een belevenis neerzet, ook in tijden dat er bijna niets mogelijk is. Onze gasten hebben dat het afgelopen jaar echt gemist.” 


Nieuwe manier van werken
Danny merkt dat de pandemie ervoor heeft gezorgd dat gasten een ander wensenlijstje hebben. “Zeker nu er zoveel is thuisgewerkt, vinden zakelijke gasten samenkomen heel belangrijk. En dan bij voorkeur op een back to basic manier. Het grote voordeel is dat we een terrein van 21 hectare hebben waar je bijvoorbeeld kunt barbecueën met open vuur. Wanneer deelnemers aan een bijeenkomst voor de lunch nog even samen een wandeling willen maken, geef ik ze een knapzak met iets lekkers mee of laat ik de foodtruck voorrijden. Daarnaast gaan we uitgebreide koffiepauzes op het terras en picknick breaks aanbieden. Ook denk ik aan masterclasses met een pop-up keuken midden in de aspergevelden. Het mooie is dat we op basis van de eerdere successen de garantie hebben dat deze concepten ook zullen aanslaan. Het denken in concepten is onze nieuwe manier van werken.”

 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Sofie Fest

Tags: Hotel Guldenberg Helvoirt Danny Luurssen Concept denken Eventconcept Noord-Brabant Club Acapella
Guldenberg Hotel & Brasserie | bekijk uitgebreid bedrijfsprofiel
Guldenberg 12
5268 KR
Helvoirt
Nederland
Algemene voorwaarden | privacy statement