Platforms voor je online event
Wil je een online event organiseren, dan heb je inmiddels de keuze uit een flink aantal platforms die allemaal een zeer uitgebreid pakket aan diensten en opties bieden.
Hopin
Dit Amerikaanse
platform is zeer gebruiksvriendelijk. Deelnemers kunnen zoals verwacht keynote-presentaties op het podium bekijken, chatberichten sturen, peilingen invullen, deelnemen aan break-outsessies en interactieve expositieruimtes bekijken. Ook is er de mogelijkheid om via video een-opeen te netwerken, virtuele visitekaartjes uit te wisselen. Voor de sprekers en sponsoren is er een eigen virtuele backstage.
LetsGetDigital.io
Hecht je veel waarde aan beleving tijdens een online event? Met het platform LetsGetDigital.io geef je je deelnemers de
ervaring van een live event met een persoonlijke welkom bij het inchecken, iemand die de deur opendoet voordat je een sessie ingaat, pauzemomenten, koffie, lunch en een op een meetings. In de lobby, tijdens de sessies en de meetings ontmoet je de andere deelnemers. In de expo vind je diverse standhouders en partners van het event. Het platform werkt het beste in combinatie met de app of EventInsight maar kan ook zonder app worden gebruikt.
Digivent.nl
Ook het platform Digivent.nl geeft je online deelnemers een
complete bezoekerservaring. In de agenda in de virtuele centrale hal kies je op basis van de agenda je eigen programma en bezoek je de verschillende ruimtes met presentaties, stands of netwerkgroepen. In het auditorium en de verschillende breakout zalen volg je aantrekkelijke, interactieve programma’s die live worden uitgezonden vanuit een locatie of virtueel in een 3D-omgeving. Groepen op basis van interesse of vakgebied maakt het netwerken met andere deelnemers makkelijker.
Next Level Events
De
livestreampagina van online registratie-expert Momice toont enkel de livestreams waarvoor jouw deelnemers zich hebben geregistreerd, wat het ook bij grote events persoonlijk en overzichtelijk maakt. Via de persoonlijke registratielink schrijven deelnemers zich in voor verschillende workshops of programmaonderdelen voor interessante klantdata. Via deze link meet Momice ook exact wie waaraan heeft meegedaan. Voor publieksinteractie heeft Momice een integratie met Sendsteps, andere web-based interactietools kun je eveneens laten embedden in de event website. Na afloop kun je een korte enquête in de stijl van het event toesturen waarmee je de doelstellingen meet en de verbeterpunten achterhaalt. Op een aparte pagine deel je alle presentaties, blogs of andere interessante event content.
Online Event Platform
Ga je voor een 2D platform omgeving met doorlopende lobby en interactie, sessies en een beursvloer of toch die 3D platform omgeving ingericht naar je eigen huisstijl? Het platform belooft een
volledige beleving inclusief persoonlijke check-in, pauze, een op een meetings, indien gewenst een thuisbezorgde lunch en een netwerkborrel.
Elevent.ly
Met Elevent.ly creëer je moeiteloos een platform in je
eigen huisstijl, kies je uit verschillende typen virtuele ruimtes en combineer je live, semi-live en vooraf opgenomen presentaties tot de ideale livestream voor je publiek. Online netwerken kan in videochats tot 50 personen. Sponsoren delen hun documenten, video's en informatie in een volledig branded stand terwijl de standbemanning via tekst- en/of videochat met het publiek praat. Het platform voldoet volledig aan de AVG-normen.
Glisser
Dit award winnende platform werd opgericht om het marketingbudget dat bedrijven elk jaar aan evenementen en congressen spenderen (bijna een kwart) wat rendabeler te spenderen. Dankzij de
simpele navigatie vinden deelnemers makkelijk hun weg en kun je als host makkelijk informatie delen. Met de Glisser Event Engagement Score kun je tijdens het event het engagementniveau meten. In combinatie met de feedback uit de enquete breng je de ROI goed in beeld.
Afbeelding van Tumisu via Pixabay
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.
Tags: Online events platform Interactie Netwerken beleving analyse ROI