Je belofte waarmaken: Playtime. Anytime.



Het zonnetje schijnt en ik rij heerlijk filevrij naar het mooie ‘s-Hertogenbosch. Ik heb een  afspraak met Karin Rademaker en Els Becks van Golden Tulip Hotel Central.  In Brasserie Cé maak ik nader kennis met directeur Karin en Els van Marketing en Sales. Enthousiast vertellen zij over het prachtige familiebedrijf.

Rebranding: Van staande naar liggende tulp
Niets oubollig familiebedrijf, je moet blijven innoveren volgens Karin. Zo is binnen Golden Tulip de jonge zakelijke reiziger een belangrijke doelgroep. Ze maken volgend jaar ruim 50% van de zakelijke gasten uit. Golden Tulip liet onderzoek doen en het bleek dat deze doelgroep niet op zoek is naar saaie eenheidsworst. Ze willen een mix van lokale authenticiteit, modern comfort en een bijzondere ervaring. Een plek om te slapen, werken, andere mensen ontmoeten en iets unieks beleven, elke dag. Met nieuwe concepten hebben ze daar op ingespeeld: in de rebranding is naast het nieuwe logo ook een belofte opgenomen: Playtime. Anytime.

Binnen het sterke merk je eigen ding doen
Karin vertelt met trots hoe haar vader invulling gaf aan het gevoel van de huiskamer van ’s-Hertogenbosch. Binnen Golden Tulip staat de lokale invulling nog altijd centraal. Zo is ook de naam Ambosschadeurs ontstaan vertelt Els. Dit zijn de fans van deze locatie met een eigen loyaliteitsprogramma.

Ook de invulling van interactie en spelen wordt gedaan met echt Nederlandse spellen zoals de sjoelbak in de vergaderruimte. Het zijn vaak simpele dingen die het verschil maken mits de basis echt goed is. Alleen met het neerzetten van sjoelbakken maak je geen toplocatie. Met personeel maak je het verschil. Dat beseft ook Golden Tulip. Zij leiden hun personeel op met een eigen programma tot Hospitality Genius, Global Citizen, Smart Player en Social Superglue zodat de medewerkers snappen waar de gasten naar opzoek zijn.

Zo is bijvoorbeeld een Smart Player een medewerker die gasten op een speelse manier weet te verrassen en blinkt de Hospitality Genius uit door aandacht voor de persoonlijke details bij de gasten.    

Onder het genot van een heerlijk kopje koffie praten we verder over de andere uitdagingen in onze branche zoals de rookruimtes. Hoe ga je hier nu op een spelenderwijs weer mee om? Al pratende komen we tot een leuke invulling. Ze houden die nog even geheim maar ook aan de rokers wordt gedacht.  De aankleding, de mensen, de heerlijke stoel waar ik op zit laten me ook als niet-roker inderdaad thuis voelen.

Bewijs van je belofte
Natuurlijk wordt iedereen blij als de zaakjes goed voor elkaar zijn. Je wilt graag verrast worden en dat kan heel goed met een lokaal product.

Golden Tulip Hotel Central is actief met reviews. Els geeft aan dat de gasten worden gevraagd een beoordeling te geven. Karin: “Deze feedback wordt zeer serieus genomen en kan ons alleen maar beter maken.”

Vergeet dus niet die 8+ beleving ook online vast te laten leggen. Ze geven je meer boekingen tegen een betere prijs. De reviews die je ontvangt zijn het mooiste bewijs dat je een belofte waarmaakt!

Golden Tulip Hotel Central Den Bosch heeft met ruim 100 reviews een top 3 positie in de provincie Noord-Brabant voor meetings tot 250 personen.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement