Interview Wunderbar.live: toffe ervaring op festivals, beurzen en andere evenementen



Op 31-01-2019 werd alweer de elfde editie van EventSummit gehouden, het grootste platform voor de gehele evenementen industrie, waar maar liefst 6500 bezoekers gedurende één dag kennis maakten met de nieuwste innovaties in de evenementenbranche. Dit jaar was Rotterdam Ahoy de gastheer van dit toonaangevende evenement. Op de 13.500m2 beursvloer heb ik afgesproken met Daan Denissen.

Tekst: Chantal Goossens. Fotografie Lieke van den Oord


Daan (voorheen co-founder en owner van wundaba.studio) begon eind vorig jaar aan een nieuwe start met wunderbar.live. Ik spreek met hem over deze volgende stap in zijn ondernemerschap. 

Vertel eens, waarom heb je besloten om deze stap te maken?
Wundaba.studio was, zeker het eerste jaar, een proeftuin en bood ruimte om te experimenteren en mijn ondernemersvaardigheden voor het eerst serieus in de praktijk te brengen. De propositie van het bedrijf kon zo op een organische wijze ontstaan. Nu werd het tijd voor de volgende fase; wunderbar.live voelt dan als een logische naam en weer een stapje vooruit. Bovendien kan er nu geen verwarring meer ontstaan over de schrijfwijze.

Kun je iets meer vertellen over de propositie van wunderbar.live?
Deze is vooral verder aangescherpt. Zoals de naam verklapt ligt bij wunderbar.live de nadruk nog meer op het verwonderen binnen een live context. Dat wil gewoonweg zeggen dat we creaties bedenken en ontwikkelen voor merken die de interactie opzoeken met hun doelgroep door ze een toffe ervaring aan te bieden op festivals, beurzen en andere evenementen. Aan de hand van de opdrachtgever, de boodschap en de context ontwikkelen we een creatief concept, verzorgen we de productie en verzekeren we de klant van on- en offline bereik. Zodat er een optimaal effect bereikt wordt uit het live momentum.

Maatwerk dus?
Precies dat! Voor grote en kleinere klanten.

Regelt wunderbar.live het van A tot Z?
Dat doen we inderdaad allemaal zelf, maar uiteraard niet alleen! Mijn netwerk in de live communicatie branche is het afgelopen jaar aardig gegroeid. Als je snel moet kunnen schakelen en kwaliteit wil leveren moet je samenwerken met mensen waarop je kunt bouwen. Ook hier hebben de ervaringen van de afgelopen 3 jaar aan bijgedragen. Over samenwerken gesproken; eind vorig jaar ging de nieuwe website live! Deze is in samenwerking met Lyfter (duurzame webontwikkeling) tot stand gekomen. Daar ben ik trots op. De website is ècht een bezoekje waard. Bovendien heeft deze samenwerking er toe geleid dat wunderbar.live de interactieve beursstand van Lyfter gaat ontwikkelen. 

Heb je misschien nog een ‘scoop' voor me?
Haha, nou... 2019 is goed begonnen met een frisse start, een verhuizing van het Innovitapark naar een mooi kantoor in het hartje van Breda. Deze plek past perfect bij de creatieve ambities van wunderbar.live. Het kantoor is onderdeel van Brandpunt. Dé creatieve hotspot van Breda. Kom een keer langs!