Column Pieter Aalbers - The Attention Group



Rebel WITH(out) a cause


De legendarische James Dean (flashback: rood jackje, t-shirt, snelle racecar) heeft de première van de filmklassieker uit 1955 nooit meegemaakt. We kunnen ons afvragen of filmpersonage Jim Stark - die moeizaam probeert alle obstakels van het volwassen worden te overwinnen - en James Dean op elkaar lijken... Ik denk het wel: Jim wilde indruk maken om niet als lafaard gezien te worden en wordt uitgedaagd tot een levensgevaarlijk spel. James 'was living the fast live' om te ontsnappen aan de druk van het sterrenbestaan. Als toeschouwer is het in ieder geval allemaal ingegeven door externe druk, rebel without a cause.

Mijn compagnon Adriaan en ik worden wel eens aangeduid als rebelse ondernemers. Altijd naar voren, volop in beweging en soms het 'ongewisse tegemoet'. Dit doe we met ons prachtige bedrijf The Attention Group, waar we samen met ons team onder andere twee bijzondere monumentale locaties exploiteren voor congressen, evenementen en prijswinnende horecaconcepten. Maar geloof me, absoluut WITH a cause! Ja, we doen de dingen anders dan andere locatieverschaffers, ja, bij ons betekent ROI Return On Inspiration en ja, we ondernemen intuïtief. Dat kan rebels overkomen maar vinden gelukkig steeds meer bijval uit de directe omgeving en markt gezien de sterke stijging in bezoek, omzet en prijzen uitgereikt door vakjury's .

Maar terug naar WITH a cause. Wat ons allen verbindt binnen The Attention Group is dat we tot in ons diepste kern zijn overtuigd dat markante historische locaties met een bijzonder verhaal waarde toevoegen. Wij willen iedereen hier dan ook op zijn/haar eigen manier van laten genieten en door laten inspireren.
Komende columns neem ik jullie mee op de uitdagende weg die we lopen als pandbewaarders en hoe we proberen nieuwe hoofdstukken toe te voegen aan de geschiedenis van de panden. Dat gaat niet zonder slag of stoot want onze Rijksmonumenten zijn immers niet gebouwd voor de huidige functie en ondernemen in een hoog competitieve omgeving.

Om toch succesvol te zijn is lef, ondernemerschap, echtheid, een tikkeltje eigenwijsheid en sprankeling nodig. Want hierdoor maken we het verschil en weten we onze gasten in het hart te raken met oprechte aandacht en betrokkenheid. Je kunt dit alles waarmaken als er stevige fundamenten aanwezig zijn. Niks rebels aan; gewoon waarmaken wat je belooft, een super team om je heen formeren, openstaan voor kritieken en elke dag jezelf weer uitvinden.

Pieter Aalbers
Co-owner The Attention Group: Mariënhof Amersfoort, Muntgebouw Utrecht, interim, advies en concepten.
 

Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de branche


Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de branche

Meeting Magazine nr1 2017

» KNVB Campus: voor de teams van morgen
» Sporten tijdens de vergadering
» Videoconferencing: van toehoorder naar actieve deelnemer
» Gastvrijheid in de MICE-branche
» Brussel een jaar na de aanslagen: blik op de toekomst gericht
» Uitreiking Nationale Meeting Award
» Nationaal Sportcentrum Papendal
» Muntgebouw Utrecht en Mariënhof Amersfoort
» Terugblik ISE 2017
» ISE 2017: Audio-Technica
» ISE 2017: Panasonic
» Voorfinancierings- & Garantiefonds: steun in de rug
» Goed in food
» Gadgets
» De Ruwenberg
» Meet the Musea: Nederlands Openluchtmuseum Arnhem
» De ReeHorst: bekroond met vier vergaderhamers
» CORPUS Congress Centre
» Terugblik EvenementContact
» Voorbeschouwing Event 17
» Column Marianne Kuiper - Efficient Hotel Partner
» Column Ingrid Rip - MPI
» Column Wouter Olland - Olland Marketing Solutions
» Hotelrecensie: Carlton Brussel
» Column Pieter Aalbers - The Attention Group
» Column Ton Soons - Vergaderhamers
» Column Ingrid Rip - RREM
» IDEA onderstreept de kracht van live
» CLC-VECTA
Lees volledige uitgave online
Abonneren op Meeting Magazine
Meeting Magazine nr1 2024
 
Meeting Magazine nr6 2023
 
Meeting Magazine nr5 2023
 
Meeting Magazine nr4 2023
Meeting Magazine nr3 2023
 
Meeting Magazine nr2 2023
 
Meeting Magazine nr1 2023
 
Meeting Magazine nr6 2022
Meeting Magazine nr5 2022
 
Meeting Magazine nr4 2022
 
Meeting Magazine nr3 2022
 
Meeting Magazine nr2 2022
Meeting Magazine nr1 2022
 
Meeting Magazine nr4 2021
 
Meeting Magazine nr3 2021
 
Meeting Magazine nr2 2021
Meeting Magazine nr1 2021
 
Meeting Magazine nr4 2020
 
Meeting Magazine nr3 2020
 
Meeting Magazine nr2 2020
Meeting Magazine nr1 2020
 
Meeting Magazine nr6 2019
 
Meeting Magazine nr5 2019
 
Meeting Magazine nr4 2019
Meeting Magazine nr3 2019
 
MeetingReview Provincie Special
 
Meeting Magazine nr2 2019
 
Meeting Magazine nr1 2019
Meeting Magazine nr6 2018
 
Meeting Magazine nr5 2018
 
Meeting International nr2 2018
 
Meeting Magazine nr4 2018
Meeting Magazine nr3 2018
 
Meeting Magazine nr2 2018
 
Meeting Magazine nr1 2018
 
Meeting International nr1 2018
Meeting Magazine nr6 2017
 
Meeting International nr2 2017
 
Meeting Magazine nr5 2017
 
Meeting Magazine nr4 2017
Meeting Magazine nr3 2017
 
Meeting Magazine nr2 2017
 
Meeting International nr1 2017
 
Meeting Magazine nr1 2017
Meeting Magazine nr6 2016
 
Meeting Magazine nr5 2016
 
Meeting International nr2 2016
 
Meeting Magazine nr4 2016
Meeting Magazine nr3 2016
 
Meeting Magazine nr2 2016
 
Meeting Magazine nr1 2016
 
Meeting International nr1 2016
Meeting Magazine nr6 2015
 
Meeting Magazine nr5 2015
 
Meeting International nr2 2015
 
Meeting Magazine nr4 2015
Meeting Magazine nr3 2015
 
Meeting Magazine nr2 2015
 
Meeting International nr1 2015
 
Meeting Magazine nr1 2015
Meeting Magazine nr6 2014
 
Meeting Magazine nr5 2014
 
Meeting Magazine nr4 2014
 
Meeting Magazine nr3 2014
Meeting Magazine nr2 2014
 
Meeting Magazine nr1 2014
 
Meeting Magazine nr6 2013
 
Meeting Magazine nr5 2013
Meeting Magazine nr4 2013
 
Meeting Magazine nr3 2013
 
Meeting Magazine nr2 2013
 
Meeting Magazine nr1 2013
Algemene voorwaarden | privacy statement