BrightLocal Onderzoek 2016: Reviews ouder dan 3 maanden? Niet relevant!



Een positieve reputatie (o.a. reviews) overtuigt nieuwe klanten en maakt je marketing en verkoop een stuk eenvoudiger. Door het lezen van ervaringen van anderen worden sneller keuzes gemaakt. Het aantal ervaringen wat je inmiddels online kan lezen is sterk gegroeid. Online reputatiemanagement staat daarom hoog op de agenda van de meeste bedrijven.

Sinds 2010 doet BrightLocal in de VS jaarlijks onderzoek naar de invloed van online reviews in het besluitvormingsproces van consumenten. De impact van online beoordelingen is in 6 jaar tijd enorm toegenomen. Hieronder de belangrijkste conclusies van 2016:

  1. 84% van de deelnemers hebben evenveel vertrouwen in reviews als in persoonlijke aanbevelingen
     
  2. 7 op de 10 deelnemers geven je een beoordeling als ze erom worden gevraagd
     
  3. 90% van de deelnemers lezen minder dan 10 reviews in de besluitvorming
     
  4. 54% van de deelnemers bezoeken de bedrijfswebsite na het lezen van positieve reviews
     
  5. 73% van de deelnemers vinden reviews ouder dan 3 maanden niet meer relevant
     
  6. 74% van de deelnemers geven aan dat er meer vertrouwen is in een bedrijf met positieve reviews
     
  7. 58% van de deelnemers geven aan dat de reviewscore het meest belangrijk is in de beoordeling van een bedrijf

Informatie over de auteur

Marco Kole | Initiatiefnemer | 06-54313335 | email
Uw naam
Uw email
Uw bericht
 
MeetingReview | bekijk uitgebreid bedrijfsprofiel
Balearenlaan 66
1060 TL
Amsterdam
Nederland

Content van deze auteur

Help! Ik krijg alleen maar negatieve reviews.
Nepreviews? Maak een melding bij de Stichting Reclame Code!
Je evenement evalueren? Combineer meerdere methoden voor het ontvangen van gastervaringen!
Liquidspace (online boeken van zakelijke ruimte in de VS ) doet 1 miljoen online transacties in 11 maanden tijd
Resultaat samenwerking SecretaresseNet en MeetingReview: Secretaresses vinden passende locaties!
Publieksprijs 2016: De winnaars zijn bekend
MeetingReview kiest voor partnerships met locaties - Drie mogelijkheden voor ‘samenwerking’ met nog meer relevantie
BrightLocal Onderzoek 2016: Reviews ouder dan 3 maanden? Niet relevant!
Wordt het veilen van een vergaderruimte net zo succesvol als andere veilingsites?
Waarom reviews in de vergader- en evenementenbranche? Vier brancheprofessionals lichten toe.
MeetingReview werkt mee aan ACM onderzoek naar de betrouwbaarheid van reviews
Ruim 800 aanmeldingen voor de MeetingReview publieksprijs voor meeting- & eventlocaties
MeetingReview zet volgende stap in betrouwbaarheid van reviews
Livestream kennismaking met de locatie voor je volgende meeting of event
Gordon Ramsey: “Just please the fucking customer and they will share it!”
Incentives voor het schrijven van reviews: wel of niet doen?
MeetingReview introduceert de MR Academy
Facebook: Personal Live Broadcasting (PLB) verovert de wereld!
Voor wie draai jij je om?
Introductie MR Review APP: Sint zei tegen Piet: Makkelijker krijg je reviews niet!
Online boeken van een zakelijke ruimte: KISS!
meetings.nl en MeetingReview gaan samenwerken
Is uw website helemaal up-to-date? Lees 3 belangrijke tips!
Aristo Accommodaties en MeetingReview geven samenwerking nieuwe impuls
Inspireer met afbeeldingen: Meetings Imagined
Horen, Zien & Delen
Sponsoractie MeetingReview: ruim 700 euro voor onderwijs in India
Gebruik je Periscope al om je online voor te stellen?
Dordrecht City Marketing kiest voor MeetingReview
Wij van WC-EEND adviseren WC-EEND