Obsession 3x in de prijzen bij EuBea awards



Zilver voor Meeting Design, brons voor Best Conference en Social Service Event
 
Obsession Evenementen & Communicatie heeft groots gewonnen bij de European Best Event Awards (EuBea). Van de in totaal 276 inschrijvingen uit heel Europa heeft Obsession drie trofeeën in de wacht gesleept. Het omvangrijke EU-voorzitterschap met 18 unieke evenementen voor het ministerie van VWS won zilver respectievelijk brons in de categorieën Meeting Design en Best Conference. Het onorthodoxe theaterstuk over de implementatie van nieuwe wetgeving die rechtdoet aan slachtoffers voor het ministerie van Veiligheid en Justitie kreeg ook brons in de categorie Social Service Event.
 
De officiële bekendmaking was op 13 oktober in Sint Petersburg. Een Obsession-delegatie bestaande uit Gerben Plasmeijer, Jan Liebregts en Neeltje Straates reisde af naar deze elfde editie van de European Best Event Awards. Voor de vakjury moesten zij de ingezonden events nogmaals met overtuiging presenteren. De concurrentie was groot en volgens de jury was zowel het aantal inzendingen als de kwaliteit ervan enorm toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Gerben Plasmeijer, directeur van Obsession, die net weer terug is uit Rusland, is enorm trots en blij. “EuBea is dé prijs in de event-industrie die creativiteit, innovatie en kwaliteit erkent. Dat onze drie nominaties een prijs hebben gekregen, vind ik een groot compliment! Met veel dank aan iedereen. Ons team, onze toeleveranciers én onze klanten. Want zonder hun opdracht en vaak ook durf en lef, is er helemaal geen event. Deze awards zijn dan ook voor alle betrokkenen. Een geslaagd event is echt een joint effort!”
 
Alles draait om bereik
Plasmeijer gaat nog een stap verder. “Waar reclame de jaren tachtig kenmerkte, zo horen events bij deze tijd. De kracht van ontmoetingen in het moment. Met daarbij een niet meer uit te vlakken rol van technologie en social media. Het succes van een event lees je af aan de sociale impact en het bereik. Dat viel me enorm op tijdens het award-gala, waar je toch de crème de la crème van de Europese event business voorbij ziet komen. Ook de bijzondere plek die evenementen in het politieke speelveld innemen, vond ik opmerkelijk. Natuurlijk zijn er overeenkomsten met commerciële events, maar politiek heeft hele andere doelstellingen en objectives. De jury prees de manier waarop wij daarbij zijn omgegaan met de strategie. Het ministerie van VWS koos voor een nieuwe aanpak, door de evenementen geheel binnenshuis te organiseren. Dit bleek heel succesvol, met een uitstekende synergie tussen het ministerie en de professionaliteit van ons dedicated eventteam.”

Ontmoetingen met impact
Obsession werkt op het snijvlak van evenementen én communicatie. We zien het als uitdaging om de inhoud van de opdrachtgever te vertalen naar de juiste vorm. Of dat nu een groot internationaal congres is voor het EU-voorzitterschap, een productintroductie van Peugeot of een personeelsevenement voor Tommy Hilfiger. De ontmoeting tussen mensen staat altijd centraal. Communicatie is daarin een onmisbare schakel, omdat communicatie een evenement versterkt en, andersom, een evenement ook een belangrijke rol speelt in de marketing en communicatie van een organisatie. De initiatiefnemers van de EuBEa Awards stimuleren dat en helpen zo de kwaliteit en impact van evenementen verder te verspreiden.
 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement