Nieuwe campagne: Maastricht Conference City



Ruim 70 directeuren en bestuurders van diverse hotels en bedrijven in de hospitality sector waren in november getuige van de officiële lancering van de nieuwe marketingcampagne van Maastricht Convention Bureau.

Tijdens deze feestelijke bijeenkomst onthulde Wethouder John Aarts samen met MCB directeur Jurgen Moors de campagne onder de noemer 'Maastricht Conference City'. Met een pakkend beeld en innovatieve slogan zal deze campagne de komende periode lading geven aan de propositie ‘Maastricht: City of Health & Materials’, die de Maastrichtse congrescommunity gebruikt om internationale congresorganisatoren te enthousiasmeren voor de stad. De campagne verenigt het excellente wetenschappelijk ecosysteem met het gastvrije en intieme karakter van de stad. Een combinatie die garant staat voor succesvol congresseren. Zakelijkheid en de Zuid-Limburgse joie de vivre versmelten en dit geheel zorgt ervoor dat steeds meer internationale congresorganisatoren ertoe worden aangezet Maastricht als bestemming voor hun volgende congres te overwegen.

Het congrestoerisme in Maastricht zit sinds 2015 flink in de lift: in de periode 2015-2018 is het aantal succesvolle congresacquisities verdubbeld. Over het jaar 2017 bezien zorgde het congrestoerisme voor een economische spin-off van ruim 30 miljoen euro voor de stad en omliggende regio. Voor dit jaar is nu reeds duidelijk dat deze economische impuls nog verder zal oplopen.

Directeur Jurgen Moors van het MCB: „We richten ons vooral op meerdaagse wetenschappelijke congressen binnen het medische veld en de sector chemie/nieuwe materialen. We maken zo de optimale verbinding tussen de economische kracht van Zuid-Limburg en het marktpotentieel binnen de internationale congresmarkt.”

De nieuwe marketingcampagne volgt op het recente nieuws dat de Gemeente Maastricht haar financiële bijdrage aan het MCB voor de komende vier jaar met 110 procent verhoogd. Jurgen Moors, Wethouder Aarts en Jurriaan de Mol, directeur van NBTC,  gingen met elkaar het gesprek aan en onderstreepten het feit dat congressen een belangrijke impuls geven aan de doordeweekse hotelbezetting, business generen voor een breed palet aan toeleveranciers rondom congressen en tevens werkgelegenheid creëren binnen de hospitality branche. De gemeente heeft met haar extra investering duidelijk bevestigd dat zij het belang van zakelijk toerisme als relevante economische factor voor de stad erkent. Met de extra gelden gaat het Maastricht Convention Bureau haar organisatie uitbreiden en de internationale congresmarkt nog intensiever bewerken.

 
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement