700 liter water voor iedere verkochte fles bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport



Novotel Amsterdam Schiphol Airport is zelf water gaan filteren en bottelen en daarnaast een samenwerking aangegaan met MADE BLUE. Met het aangaan van deze samenwerking doneert het hotel via MADE BLUE geld aan drinkwaterprojecten. Elke verkochte fles stelt 1.000 keer de inhoud aan schoon drinkwater beschikbaar in landen als Ethiopië, Ivoorkust, Bangladesh, Senegal en Kenia.

Het concept
Met MADE BLUE water serveert Novotel Amsterdam Schiphol Airport haar gasten dagvers kraanwater dat vooraf gefilterd, gekoeld en gecarboniseerd is. Het water is van hoge kwaliteit en komt uiteindelijk uit dezelfde bronnen waar een groot deel van de bekende merken fleswater hun water winnen. Volgens Floris Licht, General Manager bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport, past dit concept erg goed bij het hotel: “Dit gaat verder dan alleen maar het sponsoren van een goed doel. We zien nu al dat gasten meer water drinken wat voor beide partijen uiteraard erg mooi is. Ook zien de bedrijven waar wij zaken mee doen kansen omdat dit initiatief past bij hun eigen doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast stelt dit concept ons in staat een fles water te serveren welke past bij de “look & feel” van ons unieke product.”

Iedere gast in vergaderzaal goed voor 350 liter schoon drinkwater
Voor elke verkochte fles van 0,7 liter doneert Novotel Amsterdam Schiphol Airport voldoende geld om 1.000 keer zijn eigen inhoud aan schoon drinkwater te produceren. Dit komt voor een enkele fles dus al neer op 700 liter schoon drinkwater elders in de wereld. De honderden gasten die elke week in de vergaderruimtes van het hotel worden ontvangen, drinken gemiddeld een halve fles water (0,35 liter) per persoon. Tijdens een vergadering, bijeenkomst of congres stellen zij daarmee per dag ook ieder 350 liter schoon drinkwater beschikbaar.

Duurzaam gebotteld
Frank van der Tang, medeoprichter MADE BLUE: “Het is te idioot voor woorden dat wij in Nederland gewend zijn flesjes water te bottelen en door heel het land te transporteren terwijl er perfect water uit de kraan komt. Steeds meer gasten beseffen dat ook en vragen om kraanwater. Voor de horecaondernemer is dat lastig omdat die bang is om zijn marge te verliezen. Wij zorgen met ons water voor lagere inkoopkosten en duurzaam water met een mooie presentatie. De gasten willen daar graag wat voor betalen, maar het belangrijkste is dat we zo een enorme impact hebben in landen waar gezamenlijk bijna 700 miljoen mensen wonen die nog altijd geen toegang hebben tot veilig drinkwater.”

Er zijn meer watermerken die gekoppeld zijn aan een goed doel. Het grote verschil met hen, is dat MADE BLUE niet op afstand gebotteld is. Het filteren, eventueel toevoegen van koolzuur, bottelen en koelen gebeurt elke dag in het hotel. Dat maakt het water extra duurzaam. De flessen hoeven namelijk niet elke week door verontreinigende vrachtwagens geleverd te worden en kunnen door het hotel worden hergebruikt. Ook het omslachtige proces van de statiegeldflessen behoort hiermee tot het verleden hetgeen het hotel veel extra werk en opslag scheelt.
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement