The Hague & Partners stimuleert Haagse economie en werkgelegenheid



The Hague & Partners: onder deze noemer bundelen Den Haag Marketing, The Hague Convention Bureau en de WestHolland Foreign Investment Agency vanaf vandaag hun krachten. Wethouder Karsten Klein lanceerde de koepelstichting tijdens een feestelijk event in de Fokker Terminal. The Hague & Partners zet zich door middel van marketing en acquisitie in om meer (inter)nationale bezoekers, congressen en bedrijven/organisaties te werven en te behouden voor Den Haag. Tijdens het event zijn tevens drie awards uitgereikt aan bijzondere initiatieven en projecten met een economische spin-off voor de stad. The Leisure Award ging naar het Gemeentemuseum Den Haag met het Mondriaanjaar, The Conference Award is gewonnen door World Forum The Hague met de Future Force Conference 2017 en Jacobs sleepte The Business Award in de wacht.

De Haagse economie en werkgelegenheid een flinke stimulans geven, dat is wat The Hague & Partners voor ogen heeft. De stad staat in binnen- en buitenland al stevig op de kaart en door deze samenwerking kan dit nog verder worden uitgebouwd. Wethouder Karsten Klein is blij met deze krachtenbundeling. “De tijd was rijp voor één economisch huis voor marketing en acquisitie als publiek-private uitvoeringsorganisatie buiten het stadhuis. De activiteiten van The Hague & Partners beslaan vele topprioriteiten die we als stadsbestuur in onze economische visie hebben opgesomd: een betere branding, meer bezoekers, meer congressen en meer nieuwe bedrijvigheid. Zo dragen zij bij aan banen voor de huidige generatie en die van de toekomst”.

The Hague & Partners
De drie partijen die samen The Hague & Partners vormen gaan verder onder de volgende namen: The Hague Marketing Bureau met als directeur Marco Esser, The Hague Convention Bureau met als directeur Nienke van der Malen – van der Horst en The Hague Business Agency met als directeur Ilja van Haaren. De samenwerking levert organisatorische voordelen op, maar de ambitie reikt nog verder. Met een corporate identity die eenheid in verscheidenheid laat zien, kan The Hague & Partners de markt laten zien dat de drie organisaties bij elkaar horen. De partners delen de overtuiging dat het op eenzelfde wijze lading geven aan de ‘brand’ The Hague, gericht op de verschillende doelgroepen, meer impact zal hebben bij het op de kaart zetten van Den Haag als ideale plek voor een citytrip, het houden van een congres of het vestigen van een bedrijf.

The Awards
Door tijdens de feestelijke lancering drie awards uit te reiken, zijn enkele bijzondere initiatieven en projecten met een economische spin-off in de stad extra in de spotlights gezet. Dergelijke initiatieven dragen eraan bij dat Den Haag zich, zowel nationaal als internationaal, in de kijker speelt van bezoekers en bedrijven. Een deskundige jury selecteerde uit alle inzendingen de drie beste initiatieven en projecten, waarna het publiek in een online poll een stem kon uitbrengen. Op basis van deze stemmen en het eindoordeel van de jury zijn de drie winnaars bepaald.

De winnaars zijn:
-The Leisure Award: Gemeentemuseum Den Haag/Mondriaanjaar
-The Conference Award: World Forum The Hague/Future Force Conference 2017
-‚ÄčThe Business Award: Jacobs