Nepreviews? Maak een melding bij de Stichting Reclame Code!



Adverteerders die online reviews als reclame gebruiken worden ook door de Stichting Reclame Code getoetst op geloofwaardigheid,  transparantie en betrouwbaarheid. De Stichting Reclame Code (SRC) is dé instantie op het gebied van zelfregulering van reclame. Online reviews spelen inmiddels een belangrijke rol bij het doen van aankopen.

Als er geen sprake is van misleiding kunnen reviews of reviewscores prima worden ingezet in reclames. Het aantal klachten in Nederland is tot op heden beperkt gebleven.

Maar mocht je als consument, bedrijf of organisatie online nepreviews ontdekken die in strijd zijn met de regels uit de Nederlandse Reclame Code kan je bij de Reclame Code Commissie een klacht indienen. De Commissie kan dan vaststellen of de online review reclame is en of deze voldoet aan de regels.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement