Zwolle genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2017



Zwolle is genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee (NCT), in de categorie boven 120.000 inwoners. De uitreiking vindt plaats op 12 juni in Emmen tijdens het Nationaal Congres Citymarketing.

Bij de vaststelling van de genomineerden is gekeken naar een combinatie van vakinhoudelijke elementen, zoals beleidsmatige aanpak, mediaprofilering, samenwerking met andere marktpartijen en samenhang met andere beleidsvelden. Tevens is er gekeken naar spraakmakende en/of opvallende marketingactiviteiten in 2016 die op een innovatieve wijze hebben bijdragen aan het vakgebied.
De komende jaren zal de stad Zwolle zich verder profileren als dynamische Hanzestad op basis van drie pijlers: Bruisende Binnenstad, Excellent Onderwijs en Economische Toplocatie. Samen vormen zij hét verhaal van Zwolle dat in gezamenlijkheid met de binnenstad, het onderwijs en de ondernemers wordt uitgedragen. Deze aanpak heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen bij evenementen als Koningsdag 2016, het Bevrijdingsfestival en Chef's Revolution.

De genomineerde gemeenten presenteren zich op 31 mei aanstaande in Zaandam aan de jury. Op basis van de presentatie en het vraaggesprek bepaalt de jury wie de winnaars worden van de NCT 2017. Zwolle neemt het hierbij op tegen Den Haag, Eindhoven en Den Bosch.
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement